Dlouhotrvající spekulace o startu úspěšného českého soutěžního jezdce končí. Roman Kresta a jeho manažer Antonín Charouz potvrdili start na blížícím se třetím podniku mistrovství ČR Rallye Český Krumlov.
Osmý muž mistrovství světa 2005 a bývalý český šampion pojede stejně jako v únorové Rallye Šumava s vozem Mitsubishi Lancer Evo 9. Tentokrát ovšem půjde o nejnovější modifikaci, kterou připravili technici stáje Charouz Racing System, která je výhradním zástupcem Mitsubishi Motors a společnosti Ralliart pro Českou republiku.
Charouz Racing System připravuje vozy Mitsubishi Lancer Evo 9 pro oba úřadující šampiony ČR, Václava Pecha, mistra vícedenních soutěží, i Josefa Semeráda, krále sprintů.
I proto bere luhačovický závodník jihočeskou soutěž především jako test. Chce vyzkoušet nové úpravy vozu, aby byl japonský stroj stoprocentní pro dvě hlavní soutěže roku – Rallye Bohemia (15.-17. 6.) a Barum rallye Zlín (24.-26. 8.). Populární pilot má na Rallye Český Krumlov mnoho příjemných vzpomínek. Hlavně na dvě vítězství. Poprvé triumfoval v roce 2000 se Škodou Octavií WRC a druhý úspěch přišel v sezoně 2004, to řídil Subaru Impreza WRC.
Rallye Český Krumlov startuje v pátek 4. května v 16 hodin a skončí tamtéž v sobotu v 18.06.
Roman Kresta: „Tuto rallye mám moc rád, už se na ni těším. Musím poděkovat svým novým partnerům, díky jejichž přízni můžu startovat. Auto je zcela nové, lidé z týmu Charouz Racing System pod vedením Marcela Holana postavili vůz podle posledních možných modifikací. K tomu pojedu poprvé s pneumatikami BF Goodrich, bude to zkrátka především testovací soutěž. Nicméně jsem závodník, takže budu chtít jako vždy zvítězit. K narození Patrika není moc co říkat, je to obrovská radost a štěstí.“
Antonín Charouz: „Nejprve musím popřát samé štěstí a zdraví maličkému Patriku Krestovi, narození dítěte je vždy krásnou a velikou událostí. K samotné soutěži přeji Romanovi co nejlepší výsledek i hodně nových poznatků z úprav našeho Mitsubishi Lancer Evo 9. Věřím, že uspěje a zároveň se připraví na Rallye Bohemia a Barum rallye.“
Pro pilota to v posledních dnech byla druhá milá zpráva. Tou hlavní, životní, novinkou pro něj je narození syna Patrika, který přišel na svět 24. dubna, v den jednatřicátých narozenin svého otce. Manželé Roman a Jana Krestovi mají ještě dceru Terezku.
Tisková zpráva www.romankresta.comElektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?