Pravidelný účastník seriálu Mistrovství světa v rally Produkčních vozů (PWRC) Juho Hanninen nedávno ohlásil, že bude příští měsíc na Rally Sardinie pilotovat opět vůz nejvyšší specifikace WRC. Hanninen již letos startoval s vozem této třídy v Norské rally.
Fin Juho Hanninen startoval v letošním roce na Švédské rally, která zahájila šampionát PWRC 2007. Po absolvování celé trati byl klasifikován jako nejrychlejší jezdec s produkčním vozem, ovšem po skončení soutěže byl vyloučen pro nedodržení technických předpisů na jeho voze Mitsubishi Lancer EVO IX. Na následující Norské rally rovněž Hanninen startoval s vozem Mitsubishi Lancer, tentokrát však již v úpravě pro královskou třídu WRC.
„Květen bude pro nás náročným měsícem.“ píše Hanninen na svých webových stránkách. „Nejdříve se zúčastníme v rámci šampionátu produkčních vozů Rally Argentina a o dva týdny později nás čeká start s vozem WRC na Rally Sardinia.“
„Na závěr toho všeho nás čeká ještě na přelomu května a června Rally Akropolis, ve které se opět vrátíme do vozu třídy N4. Doufám že mi takto nabytý program nějak pomůže v tom abych si při závodech více věřil a byl více sžitý s vozem.“
Hanninen, který v loňském roce zvítězil na Rally Sarinia v rámci skupiny produkčních vozů, zvážil a vyhodnotil svůj cíl pro letošní závod. Tím tak je útok na nejlepší osmičku a v cíli soutěže získání jednoho a více bodů do hodnocení MS jezdců.
„Některé rychlostní zkoušky budou stejné jako v loňském roce a já doufám, že toto by nám mohlo velmi pomoci.Našim cílem je jednoznačně bodovat do hodnocení MS jezdců. Doufám také, že nás nepotká podobný problém s motorem, jaký jsme měli v Norsku. Doufám že soutěž dokončíme a já budu pilotovat vůz co nejlépe to půjde“ dodal Juho Hanninen.
Pro doplnění nutno dodat, že Hanninen dojel v Norsku na sedmnácté pozici celkově, když se ze začátku soutěže pohyboval mezi první desítkou nejrychlejších jezdců. Jeho snažení ale přišlo v niveč po té, co jejich vůz Mitsubishi Lancer WRC05 během druhé etapy skončil v závějích.
Juho Haninen bude jedním ze dvou jezdců, kteří se na Sardinii s vozem Mitsubishi Lancer WRC05 představí. Stejný vůz bude pilotovat také bývalý tovární jezdec Fordu a Škody Toni Gardemeister. Ten s tímto vozem zatím letos absolvoval tři podniky mistrovství světa.
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?