O uplynulém víkendu se v Itálii sešla konkurence ucházející se o evropský titul. Z rampy soutěže nakonec sjelo sedm vozů kategorie S2000, které mají hrát prim v boji o absolutní vítězství v soutěži.
Do italského městečka Montichiari přijela v roli favoritů posádka úřadujících mistrů Evropy Basso-Dotta s Fiatem Grande Punto S2000. Na záda by mu měl dýchat Rossetti s 207 S2000. Šance se dávali i místním borcům v kategorii produkčních vozů, ale i předokolkám v kategorii s1600, kterým by technické úseky na suchém asfaltu mohly sedět.
Od startu se vše vyvíjí podle očekávání, vede Basso před Rossettim. Z druhé rychlostní zkoušky odstupuje další ex-mistr Evropy Travaglia. V cíli první etapy se ustálilo pořadí Basso, Rossetti, Andreucci, Longhi, Aghini.
Ve druhé etapě již Giandomenico Basso neponechal nic náhodě a před druhým Rossettim si až do cíle udržoval více jak půlminutový náskok. O třetí příčku sehráli souboj piloti produkčních vozů Andreucci s Cantamessou, z kterého nakonec vítězně vyšel o 9 sekund Andreucci. Mezi odstoupenými posádkami se krom Travaglii našli například i Jean-Joseph, Czopik nebo Krum Donchev. Poněkud za očekáváním zaostaly výkony nám dobře známého polského podnikatele Michala Solowowa, který se patrně s novým vozem ještě sžívá a skončil až 19. absolutně.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?