Toni Gardemeister který v letošní sezoně brázdí tratě světových soutěží s vozem Mitsubishi Lancer WRC předpovídá, že následující tři šotolinové soutěže MS rozhodnou o tom, jestli Marcus Grönholm bude v letošní sezoně útočit na titul mistra světa.
Gardemeister v rozhovoru pro britský server cash.net uvedl, že je v této části sezony velmi těžké odhadnout, kdo v letošním šampionátu vystoupá na úplný vrchol. Je podle něj však jasné, že Marcus Grönholm musí v následujících soutěžích v Argentině, na Sardinii a v Řecku nasbírat co nejvíce bodů a pokusit se vytvořit si před letní pauzou co největší bodový náskok před suverénem posledních let Sebastienem Loebem.
Druhá polovina sezony, která začne po dvouměsíční přestávce začátkem srpna ve Finsku, bude podle Gardemeistra více vyhovovat Loebovi, protože se v ní pojedou čtyři podniky na asfaltu, a tento povrch je v posledních letech jasnou doménou mistra světa z Francie.
„Je velmi předčasné dělat jakékoliv prognózy nebo závěry v této části sezony, protože vše se může ještě změnit“ odpověděl Gardemeister na otázku kdo se stane letošním rallyovým šampionem.
„Nicméně si myslím, že pokud Sebastien Loeb získá v první polovině sezony na šotolinových soutěžích dostatek bodů, bude v honbě za titulem mistra světa ve výhodnější pozici. Druhá část letošního šampionátu totiž zahrnuje čtyři asfaltové podniky a na tomto povrchu je Loeb k neporažení.“
„Neznamená to ovšem že Marcus je předem z boje o letošní titul vyřazen. Naopak, letos je velmi rychlí a to samé platí i o Mikkovi (Hirvonen). Ten by mohl letošní boj o nejvyšší příčku velmi ovlivnit. Pokud totiž bude dojíždět před Loebem, bude mu brát důležité body a pomůže tak svému týmovému kolegovi Grönholmovi.“ dodal ještě sympatický Fin.
Na otázku jak dopadne letošní šampionát týmů Toni řekl, že to bude uzavřená bitva mezi týmy Citroen a Ford. Zároveň dodává, že v této soutěži favorizuje tým Ford, protože si myslí, že tento tým má lepšího jezdce na pozici týmové dvojky.
„Myslím si že v šampionátu značek má větší šance tým Ford, protože oba jeho jezdci Grönholm i Hirvonen jsou velmi dobří ve všech závodech a na všech površích. V tuto chvíli to vypadá, že Dani Sordo nedosahuje na šotolinových soutěžích takových výsledků jako Hirvonen a přitom pokud chce tým Citroen pomýšlet na titul, měl by se Sordo umisťovat před Hirvonenem.“ řekl na závěr Toni Gardemeister.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?