Toni Gardemeister který v letošní sezoně brázdí tratě světových soutěží s vozem Mitsubishi Lancer WRC předpovídá, že následující tři šotolinové soutěže MS rozhodnou o tom, jestli Marcus Grönholm bude v letošní sezoně útočit na titul mistra světa.
Gardemeister v rozhovoru pro britský server cash.net uvedl, že je v této části sezony velmi těžké odhadnout, kdo v letošním šampionátu vystoupá na úplný vrchol. Je podle něj však jasné, že Marcus Grönholm musí v následujících soutěžích v Argentině, na Sardinii a v Řecku nasbírat co nejvíce bodů a pokusit se vytvořit si před letní pauzou co největší bodový náskok před suverénem posledních let Sebastienem Loebem.
Druhá polovina sezony, která začne po dvouměsíční přestávce začátkem srpna ve Finsku, bude podle Gardemeistra více vyhovovat Loebovi, protože se v ní pojedou čtyři podniky na asfaltu, a tento povrch je v posledních letech jasnou doménou mistra světa z Francie.
„Je velmi předčasné dělat jakékoliv prognózy nebo závěry v této části sezony, protože vše se může ještě změnit“ odpověděl Gardemeister na otázku kdo se stane letošním rallyovým šampionem.
„Nicméně si myslím, že pokud Sebastien Loeb získá v první polovině sezony na šotolinových soutěžích dostatek bodů, bude v honbě za titulem mistra světa ve výhodnější pozici. Druhá část letošního šampionátu totiž zahrnuje čtyři asfaltové podniky a na tomto povrchu je Loeb k neporažení.“
„Neznamená to ovšem že Marcus je předem z boje o letošní titul vyřazen. Naopak, letos je velmi rychlí a to samé platí i o Mikkovi (Hirvonen). Ten by mohl letošní boj o nejvyšší příčku velmi ovlivnit. Pokud totiž bude dojíždět před Loebem, bude mu brát důležité body a pomůže tak svému týmovému kolegovi Grönholmovi.“ dodal ještě sympatický Fin.
Na otázku jak dopadne letošní šampionát týmů Toni řekl, že to bude uzavřená bitva mezi týmy Citroen a Ford. Zároveň dodává, že v této soutěži favorizuje tým Ford, protože si myslí, že tento tým má lepšího jezdce na pozici týmové dvojky.
„Myslím si že v šampionátu značek má větší šance tým Ford, protože oba jeho jezdci Grönholm i Hirvonen jsou velmi dobří ve všech závodech a na všech površích. V tuto chvíli to vypadá, že Dani Sordo nedosahuje na šotolinových soutěžích takových výsledků jako Hirvonen a přitom pokud chce tým Citroen pomýšlet na titul, měl by se Sordo umisťovat před Hirvonenem.“ řekl na závěr Toni Gardemeister.
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?