HUSTOPEČE - CRT Kopecký REVIEW: Posádka Jan Kopecký-Filip Schovánek se s vozem Škoda Fabia Kit Car týmu Impromat Motorsport po dvou týdnech postavila na start i druhé soutěže zařazené do Mistrovství České republiky v rallye.
Svůj druhý start s vozem Škoda Fabia Kit Car proměnila v zisk stříbrné pozice a vylepšila tak bronzovou příčku z předchozí Valašské rallye.
Ze startovní rampy Agrotec rallye Hustopeče se stejně jako v předchozí soutěži vydaly na souboj o mety nejvyšší opět dva vozy specifikace WRC a početné pole produkčních vozů. Od prvních metrů rychlostních testů však vůz Škoda Fabia Kit Car pilotovaný Janem Kopeckým, jehož podporuje společnost Škoda Auto a.s., sváděl vyrovnané souboje s vozy disponujícími dvoulitrovými přeplňovanými motory a s poháněnými oběma nápravami, ačkoliv vůz kategorie Kit Car má ukryt pod kapotou pouze šestnáctistovkový atmosférický motor, který pohání jen jednu nápravu.
Jan Kopecký s Filipem Schovánkem technický handicap vyvažovali zkušenostmi získanými během startů s vozem Škoda Fabia WRC v soutěžích zařazených do seriálu Mistrovství světa v rallye v barvách Czech Rally Teamu Kopecký. Rovněž Impromat Motorsport se připravuje na start svého vozu Škoda Fabia Kit Car plně profesionálně a proto třetí čas Jana s Filipem již v úvodní rychlostní zkoušce nebyl náhodný, naopak Jan Kopecký během celé soutěže bojoval o umístění na stupních vítězů.
Po sedmé rychlostní zkoušce byl Jan na druhém místě s náskokem 16.2 vteřiny na třetího jezdce. Bohužel v osmé rychlostní zkoušce vypověděl službu posilovač řízení, ovládání vozu bylo bez posilovače řízení velmi náročné a v ostrých zatáčkách musel Janovi pomáhat s otáčením volantu i spolujezdec Filip Schovánek. Po nabrané časové ztrátě klesl Jan Kopecký na třetí příčku a ztrácel na druhou pozici 17 vteřin. V posledních dvou rychlostních zkouškách však posádka Jan Kopecký-Filip Schovánek předvedla obdivuhodný výkon, dokázala smazat ztrátu na druhou pozici a v cíli soutěže obsadila vynikající stříbrnou pozici.
"Přestávku mezi naším startem s vozem Škoda Fabia WRC v dubnové Portugalské rallye a připravovaným startem v Rallye Sardinia jsme velmi rádi vyplnili dvěma starty s vozem Škoda Fabia Kit Car v Mistrovství České republiky v rallye. Dvě umístění na stupních vítězů jsou velmi dobrým výsledkem a potvrzují kvality vozu Škoda Fabia Kit Car a plně profesionální přístup týmu Impromat Motorsport, který vůz vyvíjí a připravuje na soutěže.
My jsme se snažili na velmi zajímavých rychlostních zkouškách na jižní Moravě zopakovat dobrý výsledek z Valašské rallye. Po sedmé rychlostní zkoušce jsme se posunuli na stříbrnou pozici, ale hned v následující erzetě jsme utrpěli časovou ztrátu vlivem nefunkčního posilovače. Po tomto rychlostním testu však následoval servis a do závěrečných dvou rychlostních zkoušek jsme nastupovali s plně funkčním vozem. Chtěli jsme se pokusit získat zpět ztracenou stříbrnou pozici a na závěrečné dva rychlostní testy jsme se maximálně soustředili. S vybojovanou druhou příčkou jsme byli nejenom s Filipem spokojeni, ale pochopitelně i celý tým Impromat Motorsport.
Během obou soutěží jsme se přesvědčili, že vůz Škoda Fabia Kit Car je plnohodnotným soutěžním vozem a ideálním sportovním náčiním především pro mladé piloty," řekl v cíli Agrotec rallye Hustopeče pilot Jan Kopecký.
Výsledky Agrotec rallye Hustopeče 2007: 1. Flídr Leoš / Ehl Bohumil Škoda Octavia WRC 01:11:56.3 2. KOPECKÝ JAN / SCHOVÁNEK FILIP Škoda Fabia Kit Car +2:31.1 3. Barvík Vladimír / Mynářová Petra Mitsubishi Lancer EVO IX +2:31.2 4. Semerád Josef / Ceplecha Bohuslav Mitsubishi Lancer EVO IX +2:54.3 5. Volf Jiří / Rajnoha František Mitsubishi Lancer EVO IX +3:14.6 6. Peták Josef / Joska Libor Renault Clio S1600 +3:27.2 Tisková zpráva CRT Kopecký
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?