Od následujícího podniku Mistrovství světa v automobilových soutěžích kterým bude Rally Argentina, bude druhého jezdce týmu Subaru Chrise Atkinsona navigovat Stephan Prevot.
Osmatřicetiletý Belgičan Prevot již v minulosti několikrát v týmu Subaru působil. V roce 1999 navigoval Bruna Thiryho a v loňském roce Francouze Stephana Sarrazina. Prevot má na svém kontě více než sto světových a evropských závodů jako spolujezdec a navigátorskému řemeslu se věnuje od osmdesátých let minulého století.
Během nedávných testů týmu Subaru WRT na Sardinii, spolu Atkinson a Prevot strávili tři dny ve voze Subaru Impreza WRC 2007 a započali tak svou spolupráci.
„Od počátku testů se naše spolupráce vyvíjela velmi dobře a s každým dalším dnem se neustále zdokonalovala naše souhra.“ řekl Atkinson. „Stephan je velmi zkušený profesionální spolujezdec a zvykl si na můj styl jízdy velmi rychle. Samozřejmě že stále pracujeme na určitých detailech, jako je používání mých poznámek a frází v rozpisu, ale celkově se naše spolupráce zatím ubírá správným směrem. Velmi si se Stephanem ve voze rozumíme a oba cítíme pozitivní náladu před naším prvním společným startem na Rally Argentina.“ dodal Chris.
Šéf týmu Subaru WRT Richard Taylor k výměně spolujezdce řekl „Hledali jsme pro Chrise spolujezdce světové třídy, což není v průběhu sezony nikdy jednoduché, ale výběr Stephana byl správným a logickým krokem. Jeho obrovské zkušenosti společně s jeho znalostí naší týmové práce, znamenali jeho okamžité plné zapojení do práce navigátora v našem týmu. Jsme si jistí, že jejich vzájemná spolupráce s Chrisem bude perfektní a doufáme že toto potvrdí již při startu na následující Argentinské rally.
Stephane Prevot nahradil na sedadle spolujezdce Glenna Macnealla, který omezil své sportovní aktivity a po návratu domů se chce naplno věnovat firemním a rodinným závazkům.
Fakta ze života Staphana Prevota:
Rallysport si Prevot zamiloval již jako dítě po té, co poprvé viděl rallyové vozy na Rally Condroz, která se jela nedaleko jeho domova u města Huy v Belgii.
Jeho debut na sedadle spolujezdce se odehrál pouhý týden poté, co úspěšně složil zkoušky na řidičské oprávnění.
Na konci osmdesátých let se Prevot rozhodoval mezi studiem, nebo rallysportem. V jeho rozhodování nakonec vyhrála láska k soutěžím.
Ve své kariéře se Stephane Prevot podíval dvanáctkrát na stupně vítězů v závodě mistrovství světa.
Milníky Prevotovi kariéry:
1990: Mistr Belgie s Marcem Timmersem
1992: Druhý v závodě Mistrovství světa při Rally Pobřeží Slonoviny s Brunem Thirym
1995: Celkově pátý v seriálu Mistrovství světa s Brunem Thirym
1999: Celkový vítěz Mistrovství evropy opět s Thirym
1999: Program několika soutěží MS s týmem Subaru WRT
2004: Dvě druhá místa v rally Mexiko a Německé rally s Francoisem Duvalem
2005: Účast v kompletním seriálu MS s Duvalem
2006: Účast v MS v týmu Subaru WRT jako navigátor S.Sarrazina
2007: Návrat do týmu Subaru, tentokrát jako navigátor Ch.Atkinsona
Foto: swrt.com
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?