Mezi české zástupce v nejrychlejší desítce na víkendové RALLYE MATADOR TATRY 2007 patřili i zlínský Vladimír Barvík s navigátorem Josefem Bartončíkem,...
kteří zde poprvé představili zcela nový vůz Mitsubishi Lancer EVO IX týmu ANVEL, který nahradí vůz, zničený na loňské zlínské Barumce.
„Jak už bývá zvykem, je trať Rallye Tatry charakteristická rychlými rychlostními zkouškami zpravidla na asfaltu, který i za sucha připomíná spíš led, než cokoliv jiného. Letošní ročník pořadatelé okořenili dvěma novými testy v okolí Bojnice - polookruhovou RZ Koš a šotolinovou RZ Remata. Zejména RZ Remata byla příjemným zpestřením, neboť šlo o technickou, lesní rychlostku. Vadou na kráse byl fakt, že povrch této RZ tvořil velmi rozbitý asfalt, který byl vysypán kamením. Třetí průjezd tak představoval spíš kličkování mezi kameny a dírami. Počet defektů to jen potvrzuje,“ podotkl na úvod Josef Bartončík, brněnský právník.
„Na Tatrách jsme s Pepou Bartončíkem startovali loni, kdy jsme dosáhli výsledku horšího o jedno místo jak celkově, tak ve skupině, i předloni, ale tehdy ještě každý s jiným autem i spolujezdcem,“ připomíná Vladimír Barvík, jeden z nejrychlejších řidičů sanitky u nás. Po celou dobu soutěže se posádka držela v „desítce“ a v konečném pořadí jí patří osmé místo, z našich mimochodem dojeli jako pátí, i když na to se v hodnocení „nehrálo“….
„Jediný problém nastal v neděli na první polookruhové RZ Púchov, kde pořadatelé upravili část tratě opět vysypáním kameny. Po průjezdu auta se zvedl prach a vznikla naprosto neprůhledná bílá tma. Aby toho nebylo málo, podařilo se startérům pustit asi sto metrů před nás Petera Gavláka, za kterým jsem jeli dvě kola okruhu. Místy jsem neviděli ani na konec přední kapoty. Výsledkem byl čas o půl minuty pomalejší, pohmožděný přední nárazník a rozbouraná zídka u novostavby rodinného domu v pravé 9,“ popsal Josef Bartončík jedinou problematickou situaci zlínsko brněnské posádky při slovenské soutěži.
„Výsledek mohl být určitě lepší, na druhou stranu je třeba připomenout, že já jsem pořádně nezávodil od loňského Hradce, Pepa od smolné Barumky a naše nová EVO IX se dostavěla ve čtvrtek před startem. Za této konstalace bych považoval za hloupost jet na hranici možností našich i auta. Podařilo se nám závod dokončit, umístění v dané konkurenci rozhodně není možno nazvat neúspěchem a hlavně se nám podařilo důkladně otestovat nové auto i novou převodovku s kratším stálým převodem (premiéra v EVO IX) a zahřát i posádku do provozní teploty. Po překonání potíží v neděli jsme na Púchovské vložce byli schopni zajíždět časy na úrovni Evropské špičky. Každopádně jako členové české reprezentace vezeme evropské body.
Byla to premiéra nové EVO IX i nové převodovky a myslím, že vcelku vydařená. S ohledem na finanční výpadek způsobený loňskou ránou na Barumce jedeme benzín z benzinky, zatím máme jen 17" kola, malé brzdy a chybí nám na autě spousta drobností, které budeme postupně dolaďovat. V souhrnu to vše ovlivňuje dosažené časy. A naším cílem rozhodně není nahrazovat nedostatky techniky jezdeckým nasazením. Cílem pro letošní sezónu je postupně dostat do formy obě závodničky, posbírat co nejvíc zkušeností a vyvarovat se poruchám karoserie,“ zhodnotil spokojeně výsledek i slovenské vystoupení jezdec.
V plánu Vladimíra Barvíka je letos kompletní série velkých závodů MMČR, kompletní série prostředních - dvoudenních závodů MČR (počínaje Hustopečemi) a reprezentace v Evropském poháru.
S ohledem na časové dispozice jak Petry Mynářové, tak Pepy Bartončíka se opět budou oba navigátoři střídat. „S oběma se mi dobře závodí a aspoň to nebude tak fádní,“ pochvaluje si ještě Vláďa.
První střídání spolujezdců nastane na AGROTEC IVECO RALLY HUSTOPEČE již o nadcházejícím víkendu, kde Pepu na sedadle spolujezdce vystřídá Petra. Doplňme, že do uvedeného startu zbývá necelý týden a před rokem Vladimír s Petrou na stejné soutěži získali parádní stříbrnou medaili a rádi by úspěch zopakovali. Tisková zpráva tmu ANVEL racing
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?