Matador Cup 2007 v automobilových soutěžích byl zahájen Valašskou rally, která je součástí Mistrovství České republiky v rally.
Promotér Matador Cupu, kterým je Motorsport Kopecký, reagoval na změny v organizaci domácích šampionátů a pro letošní rok je vypsán Matador Cup pro Mezinárodní mistrovství České republiky v rally (5 soutěží), Národní mistrovství České republiky v rally (6 soutěží) a Mistrovství České republiky ve sprintrally (6 soutěží).
Valašská rally odstartovala nejenom Matador Cup, ale i domácí mistrovství ve dvoudenních soutěžích.
Před startem soutěže využily některé posádky možnosti přihlášení se do seriálu těsně před soutěží a doplnily tak již přihlášené posádky na osmičku přihlášených. Na startu Valašské rally se neobjevil Vladimír Barvík, který vstoupí do Matador Cupu následující soutěží Mistrovství České republiky v rally, kterou je Agrotec Rally Hustopeče. Na startu chyběl i Pavel Červenka, který připravuje nový soutěžní automobil a v Matador Cupu jej uvidíme na některé z dalších soutěžích.
Jarní počasí přivítalo na startu posádky Jan Jelínek-Miroslav Kotěna (Mitsubishi Lancer Evo IX), Jiří Volf-František Rajnoha (Mitsubishi Lancer Evo VIII), David Spisar-Radim Hájek (Mitsubishi Lancer Evo VI), Karel Pohner-Jan Husák (Honda Civic Type R), Tomáš Marek-Pavel Malaník (Honda Civic 1.6 VTI) a Radek Majer-Michal Pohořelý (Škoda Felicia).
Do soutěže výborně odstartoval Jan Jelínek, který byl od úvodní rychlostní zkoušky nejenom v čele hodnocení Matador Cupu, ale po havárii Josefa Semeráda vévodil všem produkčním vozům. Posádka Jan Jelínek-Miroslav Kotěna jednoznačně směřovala k zisku primátu mezi produkčními vozy a pro maximální bodový zisk v Matador Cupu do té doby, než v osmé rychlostní zkoušce nepředvídatelná technická závada na voze způsobila defekt dvou pneumatik. Odstoupení Jana Jelínka ze soutěže využil rychle jedoucí Jiří Volf, který jediný dokázal držet tempo s výborně jedoucím Janem Jelínkem. Ačkoliv Jiří Volf dvakrát s vozem Mitsubishi Lancer Evo VIII opustil trať a to hned v úvodní rychlostní zkoušce a potom ještě v desátém testu, stal se králem produkčních vozů i Matador Cupu právě Jiří Volf.
Hned úvodní soutěž Matador Cupu potvrdila správnost změny ve filozofii poháru, který je v letošním roce otevřen nejenom produkčním vozům (N4), ale i ostatním třídám. Nové sportovní pneumatiky Matador v patnácti palcovém provedení tak prověřily hned dvě posádky s vozy klasifikovanými ve třídě N2. Posádka Tomáš Marek-Pavel Malaník s vozem Honda Civic 1.6 VTI úspěšně bojovala o vítězství ve své třídě, ale bohužel v cíli úvodní etapy byla posádka penalizována 20 vteřinami za použití rukavic s chybějící platnou homologací. Tomáš Marek se snažil tuto ztrátu eliminovat zvýšeným tempem již od prvních metrů druhé etapy, ale havárie v páté rychlostní zkoušce zhatila veškeré naděje na úspěch ve třídě N2 i v Matador Cupu.
Ve třídě A7 se představil Karel Pohner s vozem Honda Civic Type R a čekalo na něj seznámení se nejenom se sportovními pneumatikami Matador, ale i novým sportovním náčiním. V cíli Valašské rally byla posádka Karel Pohner-Jan Husák klasifikována na 18.místě, ale především 8 bodů za druhé místo v Matador Cupu je výborným vstupem do sezóny i zmiňovaného poháru.
Trojici bodujících jezdců v Matador Cupu doplňuje David Spisar, který sice neprojel cílovou rampou Valašské rally, ale odstavením vozu do uzavřeného parkoviště naplnil pravidla Superally a je hodnocen v celkovém pořadí soutěže.
Valašská rally byla poznamenána odstoupením nezvykle velkého počtu posádek přihlášených do Matador Cupu z důvodu technických problémů vozů nebo i havárií. Věřme, že v cíli nadcházející soutěže, kterou je Agrotec Rally Hustopeče, přivítáme více soutěžních posádek.
Průběžné pořadí Matador Cupu vypsaného pro Mistrovství České republiky v rally po první soutěži:
1. Jiří Volf 10 bodů 2. Karel Pohner 8 bodů 3. David Spisar 6 bodů
Tisková zpráva CRT Kopecký
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?