Pořadatele potěšila přihláška světovými starty ostřílené posádky Kopecký-Schovánek
3. AGROTEC IVECO rally 2007 se pojede již za týden ve dnech 20. a 21. dubna a bude součástí nově vypsaného šestidílného mistrovství republiky v rally. Uzávěrka přihlášek vypršela ve středu 11. dubna, přičemž pořadatele velmi potěšila přihláška světovými starty ostřílené posádky Jan Kopecký Filip Schovánek, která bude jistě velkým tahákem pro mnohé fanoušky rallye. Počet přihlášených se přehoupl přes osm desítek posádek. Mezi prvními byl v seznamu přihlášených obhájce prvenství a úřadující mistr jednodenních sprintů Josef Semerád, který ovšem v úvodník podniku tuzemského šampionátu v rallye, jehož jsou Hustopeče druhým dílem, havaroval a dosti poškodil svůj vůz. Fandům i pořadatelům nyní nezbývá než věřit, že se týmu podaří vůz včas opravit. Největšími lákadly jistě jsou dva vozy WRC, v obou případech Octávie WRC. Přijedou s nimi Leoš Flídr a Karel Trněný. Na Valašské rallye je v cíli dělily čtyři sekundy a podobně vyrovnaný souboj lze očekávat i mezi vinohrady na jihu Moravy. Navíc se ve startovní listině objevila i posádka, která má nejnabitější program ze všech tuzemských posádek. A také nejprestižnější. Mezi světovými starty si na domácí závod, který jim může aspoň trochu připomínat Německou rallye, „odskočí" Jan Kopecký a Filip Schovánek. Nepojedou ale se svým WRCéčkem, ale s vozem Škoda Fabia KIT CAR, který ovšem dokáže být také velmi rychlý. Připomeňme, že na velikonoční Valašské rally Kopecký po pátku dokonce vedl absolutní klasifikaci i před vozy WRC. A nově vyladěná Fabia zde zanechala nejlepší dojem. Mimochodem, se stejným vozem se představí ještě zlínský Vlastimil Brůzl, jehož firma tyto vozy připravuje a vyvíjí. Těsně před Kopeckého přihláškou pořadatelé přijali přihlášku další zajímavé posádky, byť jezdec je v automobilových soutěžích začátečníkem a má za sebou teprve tři starty. Jedná se o Martina Hudce, dosud hlavně endurového jezdce, kterého kromě motorek láká i právě rallye. „Zatím jsou u mě na prvním místě motocykly. Pokud bude zdraví a fyzička, tak pojedu i nadále enduro. Letos pojedu Přebor ČR v enduru, tři závody Mistrovství Evropy v enduru a nějaké závody na Slovensku a samozřejmě se budu snažit dostat na Mezinárodní Šestidenní, která se letos jede v Chile. Co se týká aut, tak by jsme se měli objevit v Hustopečích, poté na Lužických horách a dále, co nám čas a finance dovolí," zmínil třebíčský jezdec. Přijede i vloni Semerádův největší soupeř Vladimír Barvík ze Zlína rovněž s EVO devítkou a to se zcela nově postavenou a právě v těchto dnech dokončenou. Totéž pak platí i o téměř domácím Jiřím Volfovi z Brna, který ohlašuje start také s novou vlastní EVO devítkou. „Já jsem se chtěl na Valašce hlavně rozjet a získat nějaké body, abych dobře vstoupil do sezony. Vůbec jsem si nemyslel, že bychom mohli držet krok s nejrychlejšími kluky s pévéčky, kteří už navíc byli většinou rozjetí z předchozích závodů. Postupně jsme ale zrychlovali a posunovali se vpřed, zatímco někteří z našich rivalů měli smůlu. Samozřejmě, že ani ve dvoudenních soutěžích nemůže člověk jet pomalu, ale je potřeba více taktizovat," rozpovídal se Volf po úspěšné Valašce. Jirka Volf navíc vyhrál enka i silně obsazenou třídu N4 na Valašce a celkově dojel pátý za dvěma vozy WRC a Kopeckým a Petákem. Takže, mimochodem, nejrychlejší pětice z Valašska se sejde také v Hustopečích !! A nejen ona. Jen ( kromě WRC) nejsilnějších vozů skupiny N4 přijede více než dvacet, čili čtvrtina startovního pole. Domácí Martin Rada, který je zároveň hlavním pořadatelem akce, pojede se svoji rudou Alfou Romeo 147, ale již před startem přišel o tradičního soupeře ve třídě N3 v podobně Jana Vaňáče a jeho Peugeotu 206 RC. Ten z vozu totiž o velikonocích udělal šrot a musel svoji přihlášku stáhnout. Nicméně Radu místo něj budou chtít prohnat třeba velmi rychlý Egon Smékal s Hondou Civic nebo kroměřížský Petr Zedník, který je tentokrát přihlášen s Renaultem Clio Zajímavostí je také start poloviny úřadující mistrovské posádky Pech Uhel, když Petr Uhel bude navigovat Petra Hubáčka. Jméno Pech se ovšem ve startovní listině také objevuje, ale jedná se o Jiřího, navigátora Zdeňka Vlčka. Hustopečské soutěže se zúčastní i tým světově ostříleného Pavla Valouška, v jehož barvách pojede Jan Sýkora. Vypsána je také kategorie historiků, kde by měla vládnout favorizovaná trojice historických vozů Opel Kadet coupe v jezdeckém složení - Zdeněk Tichý, Lubomír Tenkl a Ctirad Hájek. Za zmínku jistě stojí také oblíbený Emil Triner a jeho stotřicítka, který na Valašsku dojel do cíle jako nejrychlejší historik a jednadvacátý z pětačtyřiceti vozidel v cíli. Ještě mnohem více o konkurenci pak napoví pohled do seznamu přihlášených, který je k dispozici mimochodem na oficiálních stránkách soutěže, tedy na http://www.AGROTECautoklub.cz/ Podle nejnovějších informací pak Josef Semerád potvrdil svoji účast a Hustopeče pojede. Servisní zóna bude také letos umístěna do rozsáhlého areálu v Zaječí, kde nejsou žádné prostorové problémy. Navíc zde bude také ředitelství a cíl první a start druhé etapy. Pro diváky bude tato zóna přístupná zdarma, stejně jako celá soutěž. Celá 3. AGROTEC IVECO rally 2007 nabídne 10 připravených RZ o délce 125,31 km. Start bude ve večerních hodinách již v pátek 20. dubna a hlavní dávka rychlostních zkoušek je naplánována na sobotu 21. dubna 2007. Pavel Jelínek / mediaservis Foto: CRT Kopecký
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?