Úspěšný jezdec enduro Martin Hudec slušně také v automobilové rally! Loni v Lake Taupo bronzový, letos na Valašce druhý …
Asi jen velmi málo účastníků a diváků na Valašské Rally vědělo, kdo vlastně seděl v bílé Hondě Civic s č.54. Proto si vám dovolím dnes posádku bílé Hondy představit - pilot se jmenuje Martin Hudec, je členem motoklubu Jiřetín, a je úspěšným účastníkem loňské motocyklové Šestidenní na Novém Zélandu (Lake Taupo). Mitfára se jmenuje Bob Černoch a je v podstatě Martinův učitel a „průvodce“ v rally , jinak velmi zkušený borec kterému nedělá problém číst noty, nebo pilotovat.
Gratuluji k výsledku. Pohár za druhé místo v N/2 je doma a k tomu první dokončená rally. Spokojenost? Martin: Děkuji, spokojenost je veliká, jsme moc rádi, že auto vydrželo, i když jsme ke konci měli obavy, protože nám upadl silenblok na motoru a celé to vydávalo nepříjemné rány. Bob: Auto zůstalo celé, body jsou super, co víc - OK.
Byla během rally nějaká pořádná krizovka, nebo jste jeli hlavně na jistotu? Martin: Noční etapu jsme jeli opatrně, aby jsme zbytečně nevypadli. Chtěli jsme ráno zatáhnout, ale když jsme viděli jak ostatní posádky pokazili ranní RZ, tak jsme jeli vyloženě na jistotu, tam už nebylo kam spěchat. Bob: Po vypadnutí dalších posádek v sobotu se závod změnil v ostrý trénink, což je na začátek „závodění“ potřeba, ale na druhou stranu je škoda, že Martin přišel o tu atmosféru, kdy se posádky přetahují o vteřinky.
Hodláš se rally věnovat víc? Co letos pojedete? Martin: Zatím jsou u mě na prvním místě motocykly. Pokud bude zdraví a fyzička, tak pojedu i nadále enduro. Letos pojedu Přebor ČR v enduru, tři závody Mistrovství Evropy v enduru a nějaké závody na Slovensku a samozřejmě se budu snažit dostat na Mezinárodní Šestidenní, která se letos jede v Chile. Co se týká aut, tak by jsme se měli objevit v Hustopečích a na Lužických horách, dále co nám čas a finance dovolí. Bob: Uvidím co Martin, ale já chci jet letos Barumku jako pilot.
Neštve tě někdy že ti v autě do řízení někdo kecá? Přece jenom na motorce jedeš sám, kam chceš ty a máš klid. Martin: Při rally to asi jinak nejde, pokud jsou erzety dlouhé a složité je tam ten co-pilot strašně důležitý. Záleží na tom jak dobře si napíšete rozpis a jak mu věříš. Jako začátečník si nejsem ještě 100% jistý jestli jsem to Bobovi nadiktoval úplně správně, ale to se časem zlepší. Na té motorce si to musíš všechno pamatovat a nemáš tam možnost seznamovací jízdy, jen takové seznamovací procházky a ty jsou někdy hodně dlouhé.
Poslouchá pilot na slovo? Musel jsi ho spíš brzdit nebo popohánět? Bob: Martin začíná se závoděním, takže se spolu slaďujeme, zde je každá rada dobrá, proto uvidíme co bude dál. V každém případě víme co zlepšit, takže se dá jít hodně dopředu a to je na začátek velmi dobré. (poznámka redakce - Bob je diplomat, doporučuji si prohlédnout onboardy)
Proč tě napadlo jezdit rally? Copak nestačí že se můžeš přizabít při závodech na motorce? Martin: Rally mě lákala už od dětství, byl to takový můj sen a sny jsou přece od toho, aby se plnili. Na chirurgii jsem sice strávil dost času, ale přizabít se můžeš kdekoliv, takže na to člověk moc nemyslí. Přeji moc úspěchu letos i v budoucnu. Děkujeme vám a přejeme všem fanouškům motoristického sportu co nejvíce zajímavých sportovních zážitků.
Posádka a rozhovor s ní se mimochodem objeví i v příštím vysílání televizního motoristického magazínu MotorTip, který se bude věnovat mimo jiné Valašské rally a který bude mít premiéru v závěru příštího týdne.
Rozhovor připravil: Šedivec Pavel Jelínek / mediaservis
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?