Oslavy malého jubilea – pětatřicátého ročníku rallye – myslí pořadatelé z ÚAMK Rallye Český Krumlov a ČK motosport velmi vážně.
Jedním z důkazů je i skutečně potvrzený start několika automobilů ze zlatých dob monster skupiny B, která na mistrovství světa skončila po několika tragických nehodách v roce 1986. Zástupce ředitele soutěže a velký obdivovatel historických soutěžních aut Luboš Šalát vedl dlouhá a složitá jednání s italským klubem aktivních jezdců s historickými vozidly a po téměř roce ho dovedl ke zdárnému konci.
Jak k domluvě s Italy došlo? Navázali jsme kontakt s předsedou Rally Clubu Sandro Munari - příznačný název, že -panem Lucio Polim a ten mám v uplynulých hodinách potvrdil, že jezdci a vozy klubu skutečně přijedou!
Kolik vozů uvidíme? Vypadá to tak, že přijede nejméně osm posádek. Vesměs s italskými vozy, které v historii soutěžního sportu skutečně něco znamenají. Máme přislíbenu účast několika vozů Lancia Stratos HF upravených pro tehdejší skupinu 4, které proslavil hlavně Sandro Munari, ale i další slavní piloti. O jednu generaci mladší je pak typ Lancia 037 Rally, rovněž vůz mistrů světa, ale už ve skupině B. Bude to právě ten vůz, který je na fotce.
V jakém jsou vozy technickém stavu? Určitě v dobrém, v Itálii s nimi pravidelně jezdí vlastní šampionát. Pokud bude jeden z dalších konkrétních vozů v dobré kondici, poprvé se u nás objeví také mýty opředená Lancia Delta S4. Chybět by neměla ani její mladší jmenovkyně Lancia Delta Integrale.
Italové se tedy soustřeďují jen na domácí značku? Převážně, ale ne zcela. Klub totiž přiveze totiž i svého času velké konkurenty lancií, porsche skupiny B.
Jak se historická auta začlení do celkového programu Rallye Český Krumlov? Jsou to skutečné skvosty a nepojedou proto celou soutěž, to by bylo finančně příliš náročné. Určitě ale některé rychlostní zkoušky pojedou, zatím jsme ještě přesně neurčili, které. Už teď je ale jasné, že všichni zájemci si budou moci auta prohlédnout v Krumlově u startovní a cílové rampy a především budou k vidění v areálu výstaviště v Českých Budějovicích jak v servisu, tak na trati super RZ. Nejedou k nám samozřejmě závodit, takže můžeme očekávat jen rychlejší tempo. Přesto si myslíme, že přitáhnou zájem pamětníků i mladších fanoušků rallye, kteří o unikátních autech zatím mohli jen číst nebo je vidět ve filmových a televizních záběrech starých dvacet let. Ke slovům Luboše Šaláta dodáváme, že kromě italské squadry se budou v Krumlově vidět i další historická auta (viz tiskovou informaci č. 13 ze 6. dubna). Poháru pořadatele se zúčastní řada vozů Škoda s typy 120 S, 130 RS a 130 LR, extovární Ford Sierra Cosworth a další. Německá dvojice bratří Riechertů by měla přivézt Audi Quattro A2 známé z nedávné Vysočiny. Konečné ladění programu nabírá teď velmi rychlý spád, o vývoji vás budeme i nadále průběžně informovat.
Vladimír Dolejš, 35. Rallye Český Krumlov Foto Luboš Šalát
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?