Třiadvacet dní do startu Rallye Český Krumlov uteče jako nic, uzávěrka přihlášek končí už nadcházející úterý. Blížící se stop se stará o stále hustší seznam přihlášených. Už tradičně jsou nejukázněnější účastníci třídy A 5, ta je už téměř zaplněná.
V šestnáctistovkách figurují zatím jen čtyři posádky i s napětím očekávanou estonsko-německou se Suzuki S1600, ale dobře víme o dalších, které se chystají. Včetně favoritů Petáka a Minaříka i Jiřího Skoupila. Přihlásili se i Zedník s Pražákem, doufejme, že jim nádherná fiesta dojede až do cíle. Dieselová auta pojedou také, zatím víme o třech. Z pravidelných účastníků se zatím nepřihlásili bratři Bočkové (staví doma novinku – Seat Ibiza Cupra) a Karel Dawson. Skupina N se už docela rýsuje. Přihlásili se klatovští hrdinové Šlehofer a Soběhart, kteří jistě budou úporně bojovat proti napůl domácí posádce ČK motorsport manželů Trojanových. O třídu výš se po delší době objeví dámská posádka Trojanová – Mynářová, za soupeře mají zatím hlavně Martina Radu s atraktivní Alfou Romeo. „Velkým“ enkům vévodí samozřejmě hlavní favorit Pech, čeká se i na přihlášku Romana Kresty, Karla Trojana, Václava Arazima a mnoha dalších. Přihlášená je už celá plejáda subaru v čele s Trinerem, dále Štěpánek, Tomaštík a Řehák, určitě přijede i zatím nepřihlášený Štajf. Konečně tedy trochu smělejší průlom do řad armády mitsubishi.Dojet do cíle s novou devítkou budou chtít i Vlček a Pech, uvidíme, jestli vsadí jezdec spíš na jistotu, anebo tradiční divokost. Má s ní na zdejších horizontech své zkušenosti. Celkem se týden před uzávěrkou ohlásila jedna posádka s prioritou FIA B a pět ASN (včetně dvou zahraničních: Möldera a Gavláka). Vzhledem k tomu, že se dá důvodně očekávat příjezd zhruba deseti dalších, slibuje startovka velmi slušné obsazení. Definitivně ji budeme moci zhodnotit za týden. Posádek, ale hlavně návštěvníků se dotknou plánované mohutné opravy ulic a silnic. Některé termíny se mohou ještě změnit, ale harmonogram je následující: Oprava mostu u DDM už probíhá a potrvá až do 15. června. Objížďka vede městem a po tuto dobu není třeba mít na vjezd do pěší zóny na objížďkové trase povolení. To se sice přímo účastníků Rallye Český Krumlov netýká, ale jde o změnu v běžném provozu uvnitř historického jádra města. Během soutěže se bude opravovat opěrná zeď silnice ve směru na Kaplici. Dopravu to sice výrazně neovlivní, ale je nutné počítat s řízením provozu semafory. Opravovat se bude i silnice mezi koncem Krumlova a začátkem Větřní. Projíždět se bude po třistametrových částech vždy jedním směrem podle signalizace semafory. Začátkem května začne rekonstrukce Porákova mostu, což se dotkne průjezdu z města od Větřní a Kaplice na České Budějovice a Kájov. Provoz ve směru na Kaplici a Větřní bude veden jednosměrně vždy po polovině Porákova mostu s omezenou rychlosti. Nákladní a autobusová doprava bude odkloněna. Jak vidět, v Krumlově se toho bude během rallye dít hodně, proto se vše kromě startu a cíle přesouvá do Českých Budějovic. Krumlovem však budou diváci mezi RZ přejíždět, musejí si přejezdové časy dobře spočítat. O dalším vývoji startovní listiny i dopravní situace vás budeme pravidelně informovat. Vladimír Dolejš, 35. Rallye Český Krumlov
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?