Rally de Portugal: Výborné tretie miesto v kategórii FIA JRC vybojovala na Vodafone Rally de Portugal pri svojom úvodnom vystúpení v sezóne 2007 posádka teamu TEMPUS STYLLEX Jozef Béreš - Petr Starý na Renaulte Clio S1600.
Tretia, záverečná etapa náročného podujatia odštartovala v nedeľu ráno a na posádky čakalo celkom 5 rýchlostných skúšok. Po dobrom výkone v piatok a v sobotu štartovali Jozef Béreš s Petrom Starým z tretieho miesta medzi juniormi. Cieľ bol jasný: udržať tretie miesto a spoznávať novú techniku. Splnenie na prvý pohľad jasnej a vzhľadom na aktuálne časové odstupy nie príliš náročnej úlohy však nebolo až také jednoduché. V úvodnom teste všetko prebiehalo bez výraznejších komplikácií. "Trať bolá plná zákrut a horizontov, naviac s množstvom nebezpečných balvanov, takže sme sa snažili jazdiť opatrne. Zatiaľ všetko funguje, takže sme spokojní." Rozhovor s Jozefem Berešem - Rally Portugal
Už na nasledujúcej, 22 km dlhej RS 15 však mohlo byť všetko inak: poškodený a nefunkčný pravý predný tlmič našťastie vydržal až do príjazdu do servisnej zóny, kde ho mechanici vymenili za nový. Napriek tomuto hendikepu zajazdil Ďodi 6. čas v RS a s bezpečným odstupom od ostatných súperov udržal tretie miesto v priebežnom poradí FIA JRC.
Rýchlostná skúška s poradovým číslom 16 priniesla zmenu na prvom mieste kategórie FIA JRC. Dosiaľ suverénny Aava podľahol tlaku Andessona a továrenské posádky teamu Suzuki si vymenili pozície. Posádka teamu TEMPUS STYLLEX pokračovala v intenciách stanovenej teamovej stratégie, výsledkom čoho bol 6. čas medzi juniormi.
Predposledná rýchlostná skúška opäť rozvírila pohodovú atmosféru v teame TEMPUS STYLLEX. Nefungujúce GPS spôsobilo, že sa Ďodi neobjavoval na medzičasoch, čo značne zvýšilo hladinu adrenalínu nielen v servisnej zóne. Všetci si vydýchli, keď sa objavil v cieli s piatym časom v hodnotení FIA JRC.
Záverečný superšpeciál na štadióne Estádio Algarve absolvovala posádka Béreš - Starý v priamom súboji s posádkou Molder - Becker. Chlapci vyhrali o 3,6 sekundy a pripisujú si na svoje konto do hodnotenia FIA Junior Championship 2007 prvých 6 bodov za celkovo 3. miesto na Vodafone Rally de Portugal.
V záverečnom servise Jozef Béreš krátko zhodnotil priebeh Vodafone Rally de Portugal 2007 (viz. priložená audionahrávka)
Výsledky Vodafone Rally de Portugal 2007 v kategórii FIA JRC: 1. Andersson - Andersson (Suzuki Swift S1600) 4:22:43,4 2. Aava - Sikk (Suzuki Swift S1600) +3,7 3. Béreš - Starý (Renault Clio S1600) +7:48,9 4. Molder - Becker (Suzuki Swift S1600) +11:56,5 5. Cortinovis - Zanella (Renault Clio S1600) +15:01,1 6. Rueda - Rozada (Renault Clio R3) +20:54,9 7. Gallagher - Jenkins (Citroen C2 R2) 8. Rozukas - Shoshas (Suzuki Swift S1600)
Ďalším podujatím, na ktorom sa predstaví team TEMPUS STYLLEX bude Rally Matador Tatry, úvodná súťaž seriálu Majstrovstiev Slovenska - TEMPUS RALLY 2007 v dňoch 13. - 15. apríla 2007.
Posádka Jozef Béreš - Petr Starý absolvuje svoj ďalší štart na svetových súťažiach v dňoch 18. - 20. 5. 2007 na Rally Sardinia - Rally de Italy 2007. Tisková zpráva Tempus Stylex Team Foto: Petr Lusk
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.