Rally de Portugal: Výborné tretie miesto v kategórii FIA JRC vybojovala na Vodafone Rally de Portugal pri svojom úvodnom vystúpení v sezóne 2007 posádka teamu TEMPUS STYLLEX Jozef Béreš - Petr Starý na Renaulte Clio S1600.
Tretia, záverečná etapa náročného podujatia odštartovala v nedeľu ráno a na posádky čakalo celkom 5 rýchlostných skúšok. Po dobrom výkone v piatok a v sobotu štartovali Jozef Béreš s Petrom Starým z tretieho miesta medzi juniormi. Cieľ bol jasný: udržať tretie miesto a spoznávať novú techniku. Splnenie na prvý pohľad jasnej a vzhľadom na aktuálne časové odstupy nie príliš náročnej úlohy však nebolo až také jednoduché. V úvodnom teste všetko prebiehalo bez výraznejších komplikácií. "Trať bolá plná zákrut a horizontov, naviac s množstvom nebezpečných balvanov, takže sme sa snažili jazdiť opatrne. Zatiaľ všetko funguje, takže sme spokojní." Rozhovor s Jozefem Berešem - Rally Portugal
Už na nasledujúcej, 22 km dlhej RS 15 však mohlo byť všetko inak: poškodený a nefunkčný pravý predný tlmič našťastie vydržal až do príjazdu do servisnej zóny, kde ho mechanici vymenili za nový. Napriek tomuto hendikepu zajazdil Ďodi 6. čas v RS a s bezpečným odstupom od ostatných súperov udržal tretie miesto v priebežnom poradí FIA JRC.
Rýchlostná skúška s poradovým číslom 16 priniesla zmenu na prvom mieste kategórie FIA JRC. Dosiaľ suverénny Aava podľahol tlaku Andessona a továrenské posádky teamu Suzuki si vymenili pozície. Posádka teamu TEMPUS STYLLEX pokračovala v intenciách stanovenej teamovej stratégie, výsledkom čoho bol 6. čas medzi juniormi.
Predposledná rýchlostná skúška opäť rozvírila pohodovú atmosféru v teame TEMPUS STYLLEX. Nefungujúce GPS spôsobilo, že sa Ďodi neobjavoval na medzičasoch, čo značne zvýšilo hladinu adrenalínu nielen v servisnej zóne. Všetci si vydýchli, keď sa objavil v cieli s piatym časom v hodnotení FIA JRC.
Záverečný superšpeciál na štadióne Estádio Algarve absolvovala posádka Béreš - Starý v priamom súboji s posádkou Molder - Becker. Chlapci vyhrali o 3,6 sekundy a pripisujú si na svoje konto do hodnotenia FIA Junior Championship 2007 prvých 6 bodov za celkovo 3. miesto na Vodafone Rally de Portugal.
V záverečnom servise Jozef Béreš krátko zhodnotil priebeh Vodafone Rally de Portugal 2007 (viz. priložená audionahrávka)
Výsledky Vodafone Rally de Portugal 2007 v kategórii FIA JRC: 1. Andersson - Andersson (Suzuki Swift S1600) 4:22:43,4 2. Aava - Sikk (Suzuki Swift S1600) +3,7 3. Béreš - Starý (Renault Clio S1600) +7:48,9 4. Molder - Becker (Suzuki Swift S1600) +11:56,5 5. Cortinovis - Zanella (Renault Clio S1600) +15:01,1 6. Rueda - Rozada (Renault Clio R3) +20:54,9 7. Gallagher - Jenkins (Citroen C2 R2) 8. Rozukas - Shoshas (Suzuki Swift S1600)
Ďalším podujatím, na ktorom sa predstaví team TEMPUS STYLLEX bude Rally Matador Tatry, úvodná súťaž seriálu Majstrovstiev Slovenska - TEMPUS RALLY 2007 v dňoch 13. - 15. apríla 2007.
Posádka Jozef Béreš - Petr Starý absolvuje svoj ďalší štart na svetových súťažiach v dňoch 18. - 20. 5. 2007 na Rally Sardinia - Rally de Italy 2007. Tisková zpráva Tempus Stylex Team Foto: Petr Lusk
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?