Posádka Jan Kopecký-Filip Schovánek odstartovala do druhé etapy Portugalské rally se snahou o dosažení alespoň dílčích úspěchů po včerejší smolné etapě. Během té Jan Kopecký odstoupil a ztráta posádky CRT - Kopecký činila kvůli penalizacím za nedokončené páteční rychlostní zkoušky více než třicet minut.
Úvodní testy byly dnes na rozdíl od včerejší etapy velmi kluzké, neboť povrch rychlostních zkoušek vydatně pokropil liják. Jan Kopecký v sobotní etapě dosáhl třech časů v první desítce a nejlepší umístění si připsal v desáté rychlostní zkoušce, kterou dokončil jako osmý nejrychlejší. Během druhé etapy se posunul v průběžné klasifikaci o třicet míst, ale i do nedělní etapy odstartuje opět pouze s cílem dosažení kvalitních časů v jednotlivých rychlostních zkouškách, neboť ztráta z páteční etapy nedává možnost kvalitního výsledku v celkovém hodnocení.
„Průběh dnešní etapy se mi hodnotí pochopitelně mnohem lépe. Ačkoliv Jan nevstoupil do sobotní etapy ideálně, v průběhu dne dokázal postupně zrychlovat a dosáhnout časů v první desítce. Především mezičasy v rychlých úsecích erzet jsou velmi dobré. V pasážích na vytočený třetí, čtvrtý a pátý rychlostní stupeň dosahuje Jan velmi dobrých mezičasů. Naopak především ve výjezdech z pomalých zatáček a do kopce bohužel výrazněji ztrácíme.Dopoledne měli všichni jezdci problém se špatnou trakcí, neboť kvůli lijáku bylo na trati velké množství bláta. Jan nedosahoval časů, se kterými bychom mohli být spokojeni. Z části bylo příčinou horší nastavení podvozku pro takto kluzký povrch a ani Jan se s bahnitým povrchem nevypořádal ideálně.“
„Před druhými průjezdy stačila trať oschnout a Jan již byl s trakcí vozu Škoda Fabia WRC spokojen. Dosahované časy naší posádkou se výrazně zlepšily. Ztráta na vedoucí jezdce je sice výraznější než bychom si přáli, ale ti v Portugalsku jedou vlastní závod. Ze srovnání s piloty s obdobnými zkušenostmi tak i s domácím pilotem těžícím ze znalosti podmínek i trati nevychází Jan vůbec špatně. Pochopitelně se ovšem chceme v budoucnu měřit i s těmi nejrychlejšími,“ řekl po sobotní etapě vedoucí týmu Josef Kopecký.
Portugalskou rallye zakončí v nedělní etapě pět rychlostních testů o celkové délce 81 kilometrů.
Zdroj: Tisková zpráva CRT Kopecký
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?