Druhá etapa Portugalské rally se odehrává ve stejném duchu jako etapa včerejší. Sebastien Loeb dál zvyšuje svůj náskok na Marcuse Grönholma a ostatní jezdci jen z odstupem sledují souboj těchto dvou pilotů.
Sebastien Loeb s Citroenem C4 WRC v průběhu třech dnes odjetých rychlostních zkoušek Portugalské rally zvýšil svůj náskok na Marcuse Grömholma s Focusem WRC na rovných patnáct vteřin. Dvojka týmu Ford a třetí jezdec průbežného pořadí Mikko Hirvonen, už ztrácí na svého kolegu přes minutu a na vedoucího Loeba činí jeho odstup 1:21,0 minuty. Čtvrtý je stejně jako po včerejší etapě Nor petter Solberg se Subaru, který hodlá v průběhu odpoledních rychlostních zkoušek zaútočit na bronzovou příčku Hirvonena. Nyní ztrácí na tuto pozici 13,3 sekundy.
Ani na dalších pozicích nedošlo v průběhu dnešního odpoledne k výrazným změnám a tak pátou příčku stále drží Dani Sordo s více jak minutovým náskokem na Latvalu. K drobné změně došlo jen na posledních třech příčkách v první desítce. Manfred Stohl se totiž po problémech propadl na jedenácté místo a tak se všichni jezdci, kteří byli za ním posunuli o jednu pozici dopředu. Sedmý je nyní Daniel Carlsson, osmý Henning Solberg, devátý Galli a desítku nejlepších uzavírá Andreas Mikkelsen. Výkon tohoto mladíka je asi nejpříjemnějším překvapením dosavadního průběhu letošní Portugalské rally, protože jde o jeho teprve třetí start v mistrovství světa v jeho kariéře.
Česká posádka Jan Kopecký - Filip Schovánek se po včerejším smolném odstoupení dnes vrátila do soutěže díky pravidlu super rally. To umožňuje odstoupivším posádkám zapojit se do následující etapy, ovšem s penalizací pěti minut za každou neodjetou rychlostní zkoušku. Kopecký tak začal dnešní etapu na průběžném 56. místě a v prvních dvou rychlostních zkouškác se mu příliš nedařilo. Vše ale napravil dobrým osmým časem na dnešní třetí, cekově desáté rychlostní zkoušce Portugalské rally. Celkově se česká posádka posunula do třettí desítky průbžného pořadí.
Oficiální výsledky Portugalské rally naleznete zde
Oficiální stránky soutěže zde
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?