Po první etapě Portugalské rally je v čele průběžného pořadí Sebastien Loeb s Citroenem C4 WRC. Bohužel ani jeden z dvojice českých jezdců cíl páteční etapy nespatřil.
Z velmi dramatického boje doslova o desetiny vteřiny, který se odehrával během celé dnešní etapy mezi Sebastienem Loebem a Marcusem Grönholmem, vyšel nakonec jako vítěz Seb Loeb s vozem Citroen. Marcus Grönholm na něj po absolvování téměř 123 ostrých kilometrů, ztrácí pouhé tři vteřiny. V první části dnešního dne se do tohoto souboje ještě snažili promluvit Mikko Hirvonen jedoucí s Fordem a Petter Solberg na Subaru. Oba však v odpoledních etapách udělali několik drobných jezdeckých chyb a zbylo na ně jen třetí, respektive čtvrté místo.Ani další jezdci se během dnešního dne nezapojili do přímého souboje o nejvyšší příčku. A tak pátý Dani Sordo již ztrácí jednu minutu a deset vteřin na lídra soutěže a šestý Jarri-Matti Latvala ještě o půl minuty více.
Zajímavá bitva se po celý den odehrávala okolo sedmého až desátého místa. Do večerního servisu dojeli jezdci na těchto pozicích v následujícím pořadí - Stohl, Atkinson, Carlsson a na desátém místě Toni Gardemeister, přičemž rozdíl mezi Stohlem a Gardemeistrem je necelá půlminuta.
Mírným zklamáním by se dal nazvat dnešní výkon dvou jezdců. Konkrétně Henninga Solberga a Gigi Galliho. Od obou jezdců se před soutěží očekával tvrdý atak na pozice v nejlepší šestce. Ten se však nekonal, naopak oba jezdci jsou po první etapě Portugalské rally na prvních dvou příčkách druhé desítky. Čekalo se víc.
O smolném odstoupení Jana Kopeckého jsme vás v průběhu dne informovali, stejně tak o skvělých výsledcích Martina Prokopa, které podával v první sekci první etapy. I na Prokopa však sedla smůla v podobě proražené pneumatiky na začátku páté rychlostní zkoušky. Protože do cíle testu zbívalo ještě mnoho kilometrů, rozhodla se posádka pro výměnu kola přímo na trati zkoušky. Posádka ztratila výměnou čtyři minuty a při následné stíhací jízdě Prokop nezvládl svůj vůz a havaroval. Spolujezdec Jan Tománek vyvázl z havárie nezraněn, ale Martin Prokop byl převezen na vyšetření kvůli podezření z otřesu mozku. Do těchto chvil ještě nejsou známy žádné další informace o Prokopově stavu, ani o případném zítřejším startu posádky v rámci Super rally.
Zítřejší druhá etapa Portugalské rally startuje v 10:48 hodin našeho času a server auto-news.cz vás bude opět o jejím průběhu informovat.
Oficiální výsledky Portugalské rally naleznete zde
Oficiální stránky soutěže zde
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?