Začátek Portugalské rally poznamenaly problémy většiny posádek, z níchž mnohé již v soutěži nepokračují. Na zrádnost trati doplatil i Jan Kopecký s Fábií WRC. V čele soutěže je zatím Marcus Grönholm.
Portugalská rally dnes pokračuje po včerejším diváckém testu šesti klasickými rychlostními zkouškami. Po polovině z nich je v čele průběžného pořadí Marcus Grönholm s vozem Ford Focus WRC, tasně následován Sebastienem Loebem a týmovým kolegou Mikkou Hirvonenem. Na průběžné čtvrté pozici je se ztrátou 8,9 sekundy norský jezdec Petter Solberg se Subaru.
Ztráta dalších jezdců v pořadí je již větší. Dani Sordo s Citroenem C4 WRC ztrácí na páté příčce téměř 35 vteřin a šestý Manfred Stohl pak ve třech odjetých zkouškách nabral celkovou ztrátu jedné minuty. Za Stohlem jsou další jezdci vyrovnáni v několika sekundách a celkově desátý Toni Gardemeister s vozem Mitsubishi Lancer WRC ztrácí ne vedoucí posádku jednu minutu a dvacet vteřin.
Obrovská smůla potkala při letošním premiérovém startu na šotolině posádku Jan Kopecký - Filip Schovánek. Ti hned v první rychlostní zkoušce dnešního dne poškodili svůj vůz Škoda Fabia WRC o kámen tak nešťastně, že do cíle testu dojeli se ztrátou tří minut a čtyřiceti sedmi sekund. To znamenalo propad na 56. místo celkového pořadí. Po projetí cílem se posádka snažila svůj vůz opravit a i přesto, že odstartovala do následující RZ, musela v jejím průběhu auto odstavit a pro dnešní den se tak s Rally Portugal loučí. Otázkou zůstává zda mechanici týmu Czech Rally Team - Kopecký dokážou vůz v servisu opravit a posádka bude moci díky pravidlu super rally nastoupit do zítřejší druhé etapy.
Stejný osud jako Kopeckého se Schovánkem potkal i některé další jezdce na vozech kategorie WRC. Po nehodě odstoupil například Brit Guy Wilks. S velkými problémi se díky výletům mimo trať potýkali také Toni Gardemeister, Mads Ostberg, nebo Gigi Galli. Všichni tři tito jezdci však zřejmě dovezou své vozy do odpoledního servisu a tam se jejich mechanici pokusí opravit závodní auta tak, aby mohla pokračovat dál v soutěži.
Naopak jedinému českému zástupci ve šampionátu JRC Martinu Prokopovi, vyšel úvod Portugalské rally na výbornou. Prokop se spolujezdcem Janem Tománkem společně drží vynikající druhou pozici mezi jezdci, kteří bojují o body do Juniorského šampionátu. Na průběžného lídra této kategorie, kterým je Urmo Aava z Estonska ztrácí česká dvojice 21,3 sekundy. To ovšem při dosavasní náročnosti celé soputěže nic neznamená a tak si český fanoušek může jen přát aby se Prokopovi všechny problémy vyhýbaly a jihlavský pilot mohl dál bojovat o zlatý věnec ve své kategorii.
Portugalská rally pokračuje dnes odpoledne druhými průjezdy dopoledních zkoušek a náš server vás samozřejmě bude po skončení dnešní etapy informovat o dalších novinkách z tohoto závodu.
Oficiální výsledky Portugalské rally naleznete zde
Oficiální stránky soutěže zde
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?