Dnes v podvečer byl v Portugalsku odstartován pátý podnik Mistrovství světa v automobilových soutěžích, Rally de Portugal. Na jezdce dnes čekala pouze dva kilometry dlouhá divácká zkouška na stadionu Algarve.
Mezi vozy WRC, které právě dojeli do cíle zkoušky, byl suverénně nejrychlejší Marcus Grönholm s Fordem Focus WRC06. Na dvou kilometrech ujel druhému nejrychlejšímu jezdci na voze specifikace WRC, kterým byl Dani Sordo s Citroenem o 2,4 vteřiny. To znamená rozdíl více než jedné sekundy na kilometr, což je na tomto typu zkoušky opravdu hodně.
Třetí dojel na stadionu Algarve Sebastien Loeb s vozem C4 WRC. Stejného času jako Loeb dosáhl i miláček publika Petter Solberg s Imprezou WRC. Nadalších místech se za těmito jezdci umístily Henning Solberg, Hirvonen, Atkinson, Carlsson a Galli. Desítku zatím uzavírá Toni Gardemeister s Lancerem WRC.
Jan Kopecký s Filipem Schovánkem zřejmě pojali tuto diváckou zkoušku přesně podle pravidla, které říká, že zde se nedá nic získat, ale naopak se zde může hodně ztratit. To znamená že česká posádka jela na jistotu a dojela do cíle na osmnáctém místě, se ztrátou 9,8 sekundy na vítězného Grönholma.
Martin Prokop zahájil Portugalskou rally velice slušně a mezi vozy s jednou poháněnou nápravou je po první zkoušce čtvrtý, tesně před slovákem Bérešem.
Zítra vás bude náš server opět informovat o průběhu Rally de Portugal.
Oficiální stránky soutěže zde
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?