Martin Prokop s Janem Tománkem mají zdárně za sebou shakedown, a tak se start Portugalské rally neúprosně blíží.
Portugalsku se plní sen několika posledních let. Do země se vrací seriál MS v automobilových soutěžích, zároveň je soutěž zařazena do juniorského šampionátu. Ve startovní listině tak nechybí Martin Prokop s Janem Tománkem. Portugalská rally bude jejich premiérovým podnikem v rámci soubojů o letošní juniorskou korunu. „Ač se soutěž do šampionátu vrací po mnoha letech, bohužel všichni junioři nebudou mít stejné podmínky. Loni zde startoval tým Suzuki, konkrétně Urmo Aava. Ten asi bude patřit k největším favoritům. Jak se ale loni ukázalo, šotolinové závody v rámci JRC jsou vždy nevyzpytatelné. Proto ani tentokrát nechci průběh jakkoli odhadovat, ale určitě to nebude o desetinách či sekundách,“ řekl Prokop.
Jihlavský mladík dorazil do Fara, centra soutěže (region Algarve), v pondělí. V dalších dvou dnech absolvoval seznamovací jízdy devíti úseků, které se při soutěží všechny pojedou dvakrát. „Tratě mi připomínají zejména Řecko, ale dají se tady najít i pasáže blízké Mexiku, Sardinii či dokonce Kypru. Spíše převládá tvrdý skalnatý podklad. Najdou se zde ale i místa, kde se může vytvářet kolej, ale zřejmě to bude minimum. Charakter tratí nelze přesně specifikovat. Každá zkouška je jiná a většinou v ní najdete jako rychlá, tak i pomalá místa. Většinou jsou zkoušky velmi obtížné na orientaci,“ popsal Prokop. Důležitou roli mohou v Portugalsku sehrát pneumatiky a zejména nepopulární defekty. „Po průjezdech čtyřkolek bude docházet k obnažení kamenů. To bude ovlivňovat nejen stav pneumatik, ale také vyšší možnost průrazu. Doufejme, že se tentokrát defektů vyvarujeme,“ doufá Prokop.
Martin Prokop s Jendou Tománkem projeli trať shakedownu celkem třikrát. V prvním případě krátce po „kolostřešní“ etudě značkového rivala Conrada Rautenbacha. „Navíc jsme dojeli před námi startujícího Srba Komljenoviče. Jízda v prachu byla velmi nebezpečná a zrádná. Alespoň jsme si vyzkoušeli, co nás může potkat i při vlastním závodě. Shakedown jsem však bral spíše jako funkční zkoušku, nastavení vozu vycházelo z domácího testu a byl jsem s ním absolutně spokojen. Navíc trať testu příliš neodpovídala tomu, co nás bude čekat při vlastní soutěži,“ uvedl Prokop.
Zdroj: www.martinprokop.com
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?