OMV BIXXOL Rally Team CZ si z Mexika odváží skvělé tři body za 6.místo Štěpána Vojtěcha a Michala Ernsta v kategorii produkčních vozů.
Vzhledem k nabité konkurenci, která se letos v Mexiku sešla, ale také technickým problémům, jež team po většinu času pronásledovaly, se jedná o výborný výsledek. Mezi produkčními speciály ovládl Mexickou rallye Brit Mark Higgins, celkovým vítězem se pak stal francouzský fenomén Sebastian Loeb.
V dramatický souboj se změnila poslední nedělní etapa Mexické rallye z pohledu jejího jediného českého účastníka. Do ní měl původně Štěpán Vojtěch odstartovat z průběžně sedmého místa. V předvečer startu ale musel vzhledem k technickým problémům s diferenciálem nastoupit do systému Super rally, do té doby na šestém místě jedoucí, japonský pilot Fumio Nutahara, na jehož pozici se posunul právě Štěpán Vojtěch. Začal tak stíhací závod mezi excelentně jedoucím Nutaharou na jedné straně a Štěpánem Vojtěchem, jehož vůz stále zlobil přívod paliva, na straně druhé. Štěpán se však ukázal jako bojovník, na rozhodujících rychlostních zkouškách zabral a uhájil tak skvělé šesté místo. „Dnes jsme potřebovali udržet náskok před Nutaharou, takže jsme na prvních vložkách auto šetřili. Byl ale hodně rychlý, museli jsme proto na třetí vložce trochu přidat. Nakonec to ale vyšlo,“ okomentoval závěrečné kilometry Štěpán. Tímto výsledkem tak ještě vylepšil své úspěšné loňské vystoupení a odváží si ze svého premiérového letošního startu velmi cenné tři body.
„Výsledek dopadl podle těch optimističtějších očekávání. Před závodem jsem sice trošku doufal v páté místo, ale v kontextu je to super výsledek. Na druhou stranu jsem ale trochu zklamaný, že auto nefungovalo tak, jak bych si představoval a nemohli jsme tak nasbírat více zkušeností, “ zhodnotil své učinkování na mexických šotolinách liberecký pilot. Tomu se navíc podařilo dovézt do cíle své mitsubishi, ze všech vozů této značky přítomných na startu, jako druhé nejrychlejší, hned za vítězným vozem Marka Higginse.
Celkové výsledky: 1. S.Loeb 3:48:13.3, 2. Gronholm 3:49:09.1, 3. Hirvonen 3:49:41.0… 10. Higgins 4:08:44.5 (1.místo v P-WRC),..16. Vojtěch 4:25:43.3 (6.místo v P-WRC), 17. Nutahara 4:26:02.5 (7.místo v P-WRC) Tisková zpráva OMV BIXXOL Rally Team CZ
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?