Po šesti odjetých rychlostních zkoušká Mexické rally je v čele průběžného pořadí Sebastien Loeb s vozem Citroen C4 WRC. Peter Solberg, který až do páté zkoušky vedl, musel zastavit na přejezdu k RZ6, protože z jeho speciálu Subaru Impreza WRC 2007 vytékal olej.
I když se zdálo, že nový vůz z dílen Subaru bude hned od začátku stačit konkurentům s Fordy a Citroeny a Peter Solberg se opět po delší době zapojí do boje o příčku nejvyšší, technická závada na jeho voze nakonec znamenala stop veškerým nadějím. Po Solbergově odstoupení se dostal do čela soutěže úřadující Mistr světa Sebastian Loeb, který má na druhého Chrise Atkinsona náskok dvaadvacet vteřin.
Na třetím místě je po šesti RZ Mikko Hirvonen s Focusem WRC, který se na tuto pozici probojoval po skvělých výkonech ve třech zkouškách páteční druhé sekce. Na Hirvonena se však tlačí další mladý jezdec, konkrétně dvojka týmu Citroen Dani Sordo. Ten ztrácí na třetí pozici 4,3 vteřiny a na lídra sotěže Loeba pak 31,7 sekundy.
O pátou příčku svádí boj dvojice Manfred Stohl a Marcus Grönholm. Rozdíl mězi těmito dvěma jezdci činí pouze 2,2 vteřiny a dá se tak očekávat tvrdý boj. Za Grönholmem se pak seřadili tři jezdci, kteří jedou s vozy Ford Focus a to Latvala, Wilson a G. MacHale.
Mezi produkčními vozy vede po šesti odjetých zkouškách Mark Higgins s Mitsubishi Lancer EVO IX. Česká posádka Štěpán Vojtěch – Michal Ernst se zatím drží na pěkné sedmém místě ve třídě N4 a celkově se tato posádka pohybuje na pomezí druhé a třetí desítky.
Dnes na jezdce v Mexiku čekají už jen dva průjezdy diváckou superspeciálkou a pak závěrečný servis. Zítra soutěž pokračuje druhou etapou a server auto–news.cz vás bude o jejím průběhu informovat. Rally México - Výsledky po 1. dni
Foto: Citroen
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?