Přinášíme vám rozhovor po shakedownu se Štěpánem Vojtěchem v Mexické rally.
Štěpáne jak hodnotíš dnešní shakedown? Štěpán Vojtěch - pilot Shakedown byl zvláštně zorganizovaný. Prioritní jezdci jedoucí ve vozech WRC nestíhali své průjezdy v čase, který byl pro ně vyhrazený. Z toho důvodu jsme stihli průjezdy pouze tři. Přičemž v tom úplně prvním jsme trať v podstatě jen projeli. Při druhém před námi Američan Block bohužel trefil nějaký kámen a tak jsme byli nuceni na trati zpomalit. V té době jsme začali mít problémy se středním diferenciálem, který přestával fungovat. Navíc při třetím průjezdu nám v polovině trati přestalo fungovat turbo, takže shakedown byl pro nás bohužel dost nepříznivý. Nyní máme hodně práce. Musíme vyměnit turbo a jelikož jsou pro závod a shakedown povolena pouze dvě, znamená to, že musíme celý závod absolvovat pouze s jedním a doufat, že již všechno bude v pořádku. Zítra Tě čeká první etapa Mexické rallye, co od ní můžeš očekávat? Štěpán Vojtěch Ta první etapa se mi líbí asi úplně nejvíc, protože je hodně rychlá a jede se po relativně pěkných cestách. Důležité je udržet se ve vyjetých stopách, protože tam je výrazně lepší přilnavost. Na to se těším hodně. Nyní jen doufáme, že se nám podaří auto připravit tak, aby fungovalo stoprocentně.
Máte již určenou strategii resp. taktiku, se kterou se postavíte na start? Štěpán Vojtěch Tak v tuto chvíli je opravdu nejdůležitější, aby se podařilo vůz stoprocentně zprovoznit a odstranit problémy, které jsme dnes měli. Jinak taktika je jasná, úvodní etapa by nám měla vcelku sedět, takže cílem bude nasadit bezpečné a svižné tempo. Neměla by pro nás skrývat tolik překvapení, navíc je poměrně rychlá, což nám svědčí. A kdo je podle Tebe největším favoritem v kategorii P-WRC? Štěpán Vojtěch Favoritů je tu celá řada, protože startovní pole je opravdu nabité a závodu se účastní i jezdci se zkušenostmi z továrního teamu. Dnes prokázal svoji zkušenost Toshihiro Arai, který přijel na shakedown a ihned „vyseknul“ velmi dobrý čas. Takže pro mne to určitě bude již zmiňovaný Arai a nebo třeba Kristian Sohlberg. Tito jezdci pojedou velmi rychle, na druhou stranu je zde ve startovním poli 17 vozů, takže těch favoritů na vítězství ve skupině je určitě více. Tisková zpráva OMV BIXXOL Rally Team CZ
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?