Prvním skutečným testem v rámci Corona rally Mexiko byl dnešní shakedown. Na testovacím úseku, který měřil 5,3 kilometru a ležel šestnáct kilometrů od servisní zóny, se jezdci představili ve čtvrtek dopoledne místního času, tedy v pozdně odpoledních hodinách času středoevropského.
Nejrychlejším jezdcem v na této testovací zkoušce byl mladý španěl Dani Sordo, který tak získal pro vůz Citroen C4 WRC první dílčí úspěch na šotolinovém povrchu. Sordo dosáhl času 2:49.2 sekundy. O pouhých šest desetin vteřiny byl pomalejší úřadující mistr světa Sebastian Loeb jedoucí taktéž s C4 WRC.
Vůz Subaru Impreza WRC 2007 si o tomto víkendu odbyde svou premiéru v kolotoči mistrovství světa. Že by to mohla být premiera úspěšná, to napovědělo umístění obou továrních jezdců Subaru Petera Solberga a Chrise Atkinsona v testovací zkoušce. Solberg dosáhl třetího nejrychlejšího času ze všech pilotů, když jeho nejlepší čas měl hodnotu 2:50.8 sekundy. Čtvrté místo obsadil Atkinson s časem 2:51.6 vteřiny.
Trochu překvapivé jsou časy jezdců s vozy Ford. Marcus Grönholm dojel na shakedownu na pátém místě, když byl o čtyři vteřiny pomalejší než vítěz testu Sordo. Šestici nejrychlejších jezdců dnešní testovací zkoušky uzavřel Henning Solberg starující rovněž s Fordem Focus WRC 06. Henning bude určitě v Mexiku chtít zajet co nejlepší výsledek a navázat tak na skvělé třetí místo, které vybojoval na minulé soutěži v Norsku.
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?