Přinášíme Vám rozhovor s Paulem Hembery, ředitelem Pirelli motosport. Dnes společnost Pirelli zvítězila v ‚tendru‘ o pozici výhradního dodavatele pneumatik pro World Rally Championship 2008. Tazatelem byl David Evans ze serveru autosport.com a celý rozhovor byl zaznamenán bezprostředně po rozhodnutí 27.2.2007.
David Evans: Jaké bylo Vaše dnešní ráno?
Paul Hembery: No po pravdě bylo to jak čekat na výsledky zkoušky před kanceláří mého učitele. Bylo to docela stresující. Šli jsme sem se dvěma verzemi tiskových prohlášení. Jedno pro vítězství a to druhé pro prohru.
D.E.: Kdo Vám řekl, že jste vyhráli?
P.H.: Přišel oficiální zástupce federace a sdělil nám, že světový výbor (World Council) volil v náš prospěch. Samozřejmě, že jsme byli nadšení. Udělali jsme na této nabídce mnoho práce a vyšli jsme z toho se správným výsledkem. Pirelli má za sebou v šampionátu bohatou historii. Společnost je zde již více než 30 let od prvního vítězství v mistrovství světa (Jean Todt a Achim Warmbold), ale to je proč jsme tu, mistrovství svšta je pro nás vášní.
D.E.: A co bude dál?
P.H.: Začali jsme pracovat na pneumatikách pro příští sezonu. Byl to velký risk, ale museli jsme to udělat. Věděli jsme, že tento kontrakt je velkým závazkem, takže teď můžeme říct, že už jsme na ‚cestě‘. Už jsme hodně investovali do vývoje a budeme v tom i nadále pokračovat.
D.E.: Má to nějaký dopad na program roku 2007?
P.H.: Ne tak docela. Teď to nedokážu říct. Budeme dál podporovat Gigi Galliho, aby italská vlajka vlála pro italskou společnost. Samozřejmě, že nevyrazíme s novými pneumatikami dříve než po dohodě s FIA a žádný tým nedostane pneumatiky dříve než kterýkoli jiný tým. Každý máme na paměti nezaujatost.
D.E.: Znepokojuje Vás to?
P.H.: Ne. Uvědomuji si, že se objeví někteří lidé, kteří budou říkat, že tato smlouva nahrává Subaru, protože Subaru jede na Pirelli už dlouhou dobu, ale to je absurdní. Lidé ze Subaru nepoznají nové pneumatiky, když je poprvé uvidí.
D.E.: Budou tak odlišné?
P.H.: Absolutně. Když si uvědomíte, že musíme jet na rally s pneumatikou, která bude vhodná pro všechny podmínky, taková pneumatika bude odlišná. Například v Turecku. Musí se jet na pneumatikách, které jsou schopny zvládnout sníh na kraji cest v horách a na druhou stranu 40ti stupňová vedra v neposlední řadě samozřejmě všechny nerovnosti na trati. WRC je o extrémech. Bylo to tak vždy a to je to co mistrovství světa činí tak zvláštním.
D.E.: Co to znamená pro Pirelli?
P.H.: Vložili jsme mnoho úsilí, abychom učinili co nejatraktivnější nabídku, ale nebyl by konec světa, když by rozhodnutí nepromluvilo v náš prospěch. Muset říct něco ve smyslu: „ No popravdě my jsme ani nechtěli….“ když by jsme prohráli. Je to fantastické. Je to vítězství pokud jde o dohodu, ale je to také pouze jednou, kdy můžeme mluvit o vítězství. Pijete šampaňské, když tendr vyhrajete, ale pravděpodobně již ne znovu – vyhrajeme každou další rally, protože budeme pouze jediným dodavatelem. Docela se to povedlo, tento rok totiž Pirelli slaví 100 let v motosportu. Foto: swrt.com
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?