Podle zatím neoficiálních informací se od sezony 2008 stane na další tři roky výhradním dodavatelem pneumatik pro světový šampionát v rally italská společnost Pirelli.
Podle informací, které se zatím dostaly na veřejnost, padlo toto rozhodnutí dnes ráno na zasedání světové rady FIA. Nutno dodat, že tato informace ještě nabyla nikým oficiálně potvrzena.
Pirelli před zasedáním věřilo, že to budou právě jejich pneumatiky, na kterých budou jezdci v následujících letech jezdit. K tomuto rozhodnutí jistě přispěl i plán rozvoje mladých talentů, díky kterému zřejmě dostala tato značka přednost před dosavadním dodavatelem pneu, společností BF Goodrich.
Pirelli odešlo z Mistrovství světa v rally po loňské sezoně, když se tým Subaru jako poslední z továrních týmů rozhodl přejít na pneumatiky BF Goodrich. Posledním závodem na vrcholné úrovni tak byla pro italského výrobce Britská rally, která se jela v prosinci loňského roku. Pirelli je v současnosti na začátku vývoje nových typů pneumatik, které se rozhodlo nasadit od příští sezony do kolotoče WRC.
Od příštího Rally Monte Carlo, které tradičně zahájí další sezonu, budou mít všechny týmy startující v MS k dispozici jen jeden typ pneumatik na suchý a jeden na mokrý asfalt. Dále se od příští sezony zakazuje používat v rámci WRC Mouse systém, který byl velkým pomocníkem pro posádky, v případě proražení pneumatiky.
Jedním z mála jezdců, kteří v letošní sezoně startují v kolotoči MS s pneumatikami Pirelli je Ital Gigi Galli, který je zároveň firmou podporován.
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?