Šest přihlášených továrních týmů a posákdy z dvaadvaceti zemí. To je seznam přihlášených na Corona rally Mexiko, která se jede 9. – 11. března. Přihlášky na čtvrtý díl šampionátu Mistrovství světa v rally podalo celkem 49 posádek.
Úřadující světový šampion Sebastien Loeb se spolujezdcem Danielem Elenou doufají, že se jim podaří zopakovat jejich loňské mexické vítězství. Celý tým Citroen vzhlíží k první šotolinové soutěži v této sezoně s velkým očekáváním, protože V Mexiku to bude zároveň první šotolinová soutěž pro jejich nový speciál C4 WRC.S Loebem a Elenou se v týmu Citroen opět objeví Španělé Dani Sordo s Macem Martim, kteří musí předvést dobrý výkon, aby zopakovali skvělé druhé místo z Monte Carla.
Týmová práce Citroenu bude rozhodující v boji s přesilou soupeřů, kteří jsou přihlášeni s vozy Ford Focus WRC. S tímto vozem je totiž přihlášeno hned devět posádek v čele s létajícím Finem Marcusem Grönholmem, který rozhodně pojede do Mexika s cílem vyhrát.Na Grönholma s Rautiainenem bude určitě tvrdě dorážet druhá finská posádka startující za tým BP Ford WRT Mikko Hirvonen a Jarmo Lehtinen. Ti budou určitě velice silní v horských podmínkách této šotolinové soutěže. Celá rally se totiž odehrává ve vysoké nadmořské výšce Guanajutského pohoří okolo města Leon.
Složení posádek které se postaví na start s voze s modrým oválem ve znaku je hodně rozmanité. S Focusem WRC jsou přihlášeni piloti z Argentiny, Finska, Norska, Velké Británie a Irska. Všechny tyto posádky jistě budou chtít prokázat svou rychlost a dostat se tak do podvědomí vedení týmu Ford.
Zajímavými jmény mezi jezdci přihlášenými s Fordem jsou Austin a Gereth MacHale. Jde o otce a syna, kteří závodí v rodinném týmu. Zatím co Austin pojede s Focusem starší generace, Gareth pojede s Focusem poslední specifikace.
Další posádkou na startu Mexické rally bude stále se učící britská dvojice Matthew Wilson a Michael Orr. Této posádce připravuje vůz tým Stobart VK, který tak dává šanci nové mladé generaci britských jezdců. Jezdci kteří pro tým Stobart budou i v Mexiku bodovat do šampionátu týmů M2 budou Henning Solberg a Jarri-Matti Latvala. Oba dva již na letošních úvodních soutěžích prokázali svou rychlost a budou tak zcela určitě bojovat o pozice mezi nejlepšími.
Na premiéru s vozem Subaru Impreza WRC 2007 se určitě těší posádka Peter Solberg – Phil Mills. Ti se v Mexiku konečně dočkají nového vozu, který byl oběma členy posádky dlouho očekávám, protože předešlý model vozu nedosahoval zdaleka takových výsledků, jaké se od něj očekávaly. K dobrému výsledku této posádky by měli přispět i nové pneumatiky BF Goodrich na které přešel tým Subaru WRT na počátku tohoto roku. Vozy Subaru dosahovaly v posledních ročnících Mexické rally velice dobrých výsledků. O to aby neporušila tuto tradici se bude jistě snažit i druhá posádka Subaru, startující ve složení Chris Atkinson a Glenn Macneall, která překvapila skvělým umístěním již na letošní první rally v Monte Carlu.
Do bojů o příčky nejvyšší bude určitě chtít zasáhnout i Rakušan Manfred Stohl, který zde bude bojovat pouze o body do hodnocení MS jezdců.
Po vozech specifikace WRC se na trati objeví sedmnáct vozů, které se poperou o body do klasifikace PWRC. Hlavními favority na vítězství v této skupině jsou Toshi Arai, který zde bude startovat již po třetí, dále Fumio Nutahara, nebo Al-Attiyah.
Do boje s těmito Asiijskými jezdci se pustí veliká skupina posádek z Evropy. Jejich výčet je dlouhý, tak si pojďme jmenovat alespoň některé jezdce. S vozy Mitsubishi Lancer EVO IX v Mexiku odstaruje Mark Higgins z Anglie, Andreas Aigner z Rakouska, nebo i v čechách známý Maďar Balazs Benik. Proti vozům Mitsubishi se postavý přesila vozů Subaru Impreza Sti. S tímto vozem se představí například Leszek Kuzaj, Mirco Baldacci, nebo americký jezdcec Travis Pastrana.
Své loňské zkušenosti s touto soutěží bude letos chtít využít i česká posádka Štěpán Vojtěch – Michal Ernst. Ti pojedou s vozem Mitsubishi Lancer EVO IX a budou určitě chtít získat body do hodnocení PWRC, ve kterém startují za tým OMW Bixxol rally team CZ.
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?