Mikko Hirvonen zaznamenal v Norské Rally druhé vítězství v kariéře a potvrdil, že je jediný, kdo dokáže konkurovat duu Gronholm-Loeb.
Mikko Hirvonen se ujal vedení hned v úvodní rychlostní zkoušce, kdy najel na své soupeře 11.2 vteřiny a náskok si udržel až do konce soutěže, když ho dělilo pouhých 9.5 vteřiny od nejbližšího pronásledovatele, týmového kolegy, Marcuse Gronholma.
Prvního vítězství dosáhl Mikko Hirvonen v loňské Australské Rally, ale té se neúčastnil Sebastien Loeb a Marcus Gronholm hodně ztrácel po nehodě z úvodu soutěže. Vítězství v Norsku tak získává na ceně, kdy dokázal porazit oba největší rivali v přímém souboji.
„Samozřejmě se cítím fantasticky. Tohoto vítěství si samozřejmě cením více než v Austrálii. Sebastein Loeb a Marcus Gronholm jsou nejrychlejší piloti na světě a já jsem je porazil,“ říká Mikko Hirvonen. „Nedělní etapa byla trochu obtížná, ale jinak celá soutěž byla bez problémů. Nejdůležitější bylo dostat se do dobrého rytmu. To se mi podařilo a potom to byla velká zábava. Možná že mi pomohlo, že tato rally byla nová, ale všichni měli stejné podmínky. Cítil jsem tlak hlavně v pátek a v sobotu, Sebastien i Marcus jeli skvěle, ale my jsme se nedopustili žádné chyby.“
Marcuse Gronholma nepřekvapil výkon jeho týmového kolegy Mikko Hirvonena.
„Mikko je velice rychlý a měl skvělý start do soutěže. Nasazené tempo si dokázal udržet po celou soutěž a my jsem začali trochu ztrácet,“ vysvětluje Marcus Gronholm. "Opravdu nevím, proč jsme nebyli rychlejší. Možná to bylo tím, že tato rally pro nás byla nová, ale během celé soutěže jsem nebyl úplně spokojený s svoji jízdou ani s rozpisem.“
„V neděli jsem nebyl naladěn na útok na vedení. Tím nechci snižovat Mikkův výkon. Samozřejmě by bylo lepší být ve vedení, ale teď přijdou šotolinové soutěže a uvidíme jak se povede Sebastienovi s novým autem. Nezbývá nic jiného než čekat....“ Foto: Ford
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?