V seznamu přihlášených posádek na třetí podnik Mistrovství světa v rally, figurovala hned čtveřice jmen za kerými se objevila značka CZ. Kromě Jana Kopeckého přihlášeného do elitní kategorie WRC, se pak mezi přihlášenými jezdci objevili ještě Martin Prokop, Milan Liška a Jan Štěpánek. Všichni tři pak byli přihlášeni s vozy třídy N4.
První ne příliš dobrá zpráva přišla pro české fanoušky již po skončení Švédské rally. Týmu kolem Martina Prokopa se nepodařilo technicky zajistit start v Norsku a Prokop s Tománkem zde jen odtrénovali a vrátili se do České republiky. Do soutěže tak s vozy N4 nastoupily posádky Milan Liška – Tomáš Plachý jedoucí s vozem Mitsubishi Lancer EVO IX a Jan Štěpánek s Markem Omelkou, kteří jeli se Subaru Impreza Sti.
Jan kopecký dojel do nedělního cíle na skvělém osmém místě, ale než se na tuto pozici probojoval, musel i on poznat záludnosti jízdy na sněhu. Po té co Kopeckému hned na první rychlostní zkoušce trochu zastávkovalo turbodmychadlo a ve třetí zkoušce byl mimo trať, šel spát po první etapě až jako dvaadvacátý. To rozhodně nebyla pozice se kterou by se jezdec, nebo tým rádi smiřovali. Po drobných úpravách provedených v servisu na voze Škoda Fabia WRC se posádka pustila v sobotu do boje s cílem co nejvíce se přiblížit bodovaným pozicím. Ještě na první sobotní zkoušce se to nepovedlo, protože Kopecký musel zastavit v RZ, když před ním zablokoval trať Guy Wilks. Ovšem již od druhé sobotní zkoušky začal Kopecký skvělými časy stahovat ztrátu na soupeře a po jednom sedmém, dvou šestých a jednom pátém místě šla posádka v sobotu spát na krásném desátém místě celkově. V neděli pak jel Kopecký na jistotu a díky chybám, které udělali jezdci před ním se posunul na skvělé a nikým neočekávané osmé místo v cíli celé soutěže. Jan Kopecký si tedy z Norska odváží jeden bod do hodnocení MS jezdců.
Mezi přihlášenými do třídy N4 byli převážně skandinávští jezdci, kteří mají s jízdou na sněhu a ledu velké zkušenosti. S touto konkurencí se přijel popasovat Milan Liška s Lancerem deváté evoluce. Rozjezd zaznamenal poněkud volnější, to by se ovšem dalo připsat zvykání si na jízdu s dlouhými hroty v pneumatikách. První RZ tak Liška dokončil na 62. příčce. Posádce však bohužel po výletu mimo trať nebylo souzeno spatřit cíl páteční etapy. V sobotu tak Liška využil systému superally a nastoupil s penalizací do druhé etapy. Ve té pak posádka zúročovala zkušenosti, které během rally nasbírala a večer dojeli Liška s Plachým do servisu na šedesátém místě. Nedělní etapa znamenala další posun a Milan Liška si tak dojel pro 57. místo absolutně a šestnácté mezi vozy N4.
Bohužel druhé české posádce Jan Štěpánek – Marek Omělka, která do soutěže odstartovala nebylo souzeno dojet do cíle soutěže. Tentokráte však nešlo ani o stávkující techniku, ani o jezdcovu chybu. Na vině byla viróza, která postihla spolujezdce Marka Omelku a připravila ho o hlas. Tým tak po RZ11 odevzdal jízdní výkaz a se světovou soutěží se rozloučil. Do té doby patřila posádce průběžná šestašedesátá pozice.
Na příští soutěž seriálu Mistrovství světa, kterou bude Rally Mexiko je z českých jezdců přihlášen pouze Štěpán Vojtěch, který bude startovat s vozem Mitsubishi Lancer EVO IX v šampionátu PWRC.
Nám tak nezbývá než si přát co nejhojnější účast českých jezdců na některých dalších podnicích světového šampionátu v rally
Foto: CRT Kopecký
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?