Výborným výsledkem zakončila posádka Jan Kopecký-Filip Schovánek třítýdenní turné po Skandinávii, neboť z Norska si odváží Czech Rally Team Kopecký jeden světový bod za vynikající osmé místo v Norské rallye.
Ačkoliv Jan Kopecký s Filipem Schovánkem po třetí rychlostní zkoušce byli klasifikováni na průběžné dvacáté sedmé pozici, soustředěným a bezchybným výkonem v následujících patnácti rychlostních testech se dokázali posunout až na závěrečnou osmou pozici zaručující zisk jednoho světového bodu!
„Zakončit třítýdenní turné po Skandinávii ziskem jednoho světového bodu je pro nás naprostou fantazii. Švédská i Norská rallye nebyly náročné svými obtížnými rychlostními zkouškami pouze pro posádku, ale obě soutěže byly složité vzhledem ke klimatickým podmínkám i pro přípravu vozu. Technici a mechanici Czech Rally Teamu Kopecký obstáli na výbornou, neboť během obou zimních soutěží fungoval vůz Škoda Fabia WRC bezchybně. Příprava vozu především v silných mrazech byla extrémně náročná a všichni si zaslouží obdiv a poděkování.
Do závěrečné etapy nastupoval Jan s jasnou taktikou, přivézt vůz bez komplikací na cílovou rampu. Jan s Filipem zakončili sobotní etapu na průběžné desáté pozici a časové rozestupy dávaly minimální šanci pro útok na vyšší příčky. Na druhou stranu disponoval Jan relativně bezpečným náskokem. Vzhledem k nočnímu ochlazení zmrzly vyjeté koleje na rychlostních zkouškách a došlo ke změně podmínek, které panovaly během soutěže v předchozích etapách. Ačkoliv nebylo vůbec jednoduché řídit vůz v těchto podmínkách, Jan všechny rychlostní zkoušky nedělní etapy bezchybně zvládl a vzhledem k problémům některých našich soupeřů se posunul v závěru Norské rallye na bodovanou osmou pozici,“ řekl v cíli Norské rallye vedoucí týmu Josef Kopecký.
„Pochopitelně jsme velmi šťastní, že jsme dokončili Norskou rallye a zisk světového bodu je pro celý tým fantastickým úspěchem. Děkuji všem našim partnerům a především společnosti Škoda Auto a.s., že mi umožnili startovat na těchto dvou náročných zimních soutěžích.
Norská rallye byla v letošním roce výjimečnou nejenom skutečností, že je v seriálu Mistrovství světa v rallye úplným nováčkem, a také náročnými povětrnostními podmínkami s velkým množstvím napadaného sněhu, ale také naprosto minimálním množstvím servisních přestávek. Pokud se nepodařilo v servisní zóně zvolit ideální nastavení vozu, pak nezbývalo než absolvovat několik rychlostních testů s tímto nastavením. Norská rallye byla mimořádně náročná i vzhledem k extrémní délce některých rychlostních testů,“ doplnil Jan Kopecký.
„Osmé místo v Norské rallye je pro nás nečekaným úspěchem. Pro kvalitní výsledek se celý tým snažil udělat maximum, ale přesto je bod z Norska nečekaný, neboť zde startovalo několik kvalitních severských pilotů.
Po každé rychlostní zkoušce jsme s Janem čistili motorový prostor a především chladící systém od návějí sněhu. Sundali jsme z vozu všechna čtyři kola a kontrolovali stav a především počet zbylých hrotů na pneumatikách. Dvě vybraná kola s větším množstvím hrotů jsme nasadili na přední nápravu a zbylá dvě kola na nápravu zadní. Dosažených výsledků ve Švédsku i Norsku si velmi cením,“ dodal Filip Schovánek.
Výsledky Norské rally:
1. HIRVONEN M. / LEHTINEN J. Ford Focus RS WRC 06 3:28:17.0 2. GRÖNHOLM M. / RAUTIAINEN T. Ford Focus RS WRC 06 +0:09.5 3. SOLBERG H. / MENKERUD C. Ford Focus RS WRC 06 +3:44.6 4. SOLBERG P. / MILLS P. Subaru Impreza WRC 2006 +4:01.1 5. LATVALA J.-M. / ANTTILA M. Ford Focus RS WRC 06 +5:30.7 6. GALLI G. / BERNACCHINI G. Citroën Xsara WRC +7:05.2 7. CARLSSON D. / GIRAUDET D. Citroën Xsara WRC +9:23.7 8. KOPECKÝ JAN / SCHOVÁNEK FILIP ŠKODA Fabia WRC +11:49.9 Tisková zpáva CRT Kopecký
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?