Finský jezdec Mikko Hirvonen vede průběžné pořadí Rally Norway i po prvních dvou zkouškách, které se jeli dnes ráno. Mladý Fin dnes nastoupil do druhé etapy s jasným cílem, kterým je udržení vedoucí pozice před Gronholmem a Loebem.
První dnešní rychlostní zkouška byla opravdu velkou výzvou, když její délka dosahovala téměř 45 kilometrů. Na této RZ byl nejrychlejší právě Hirvonen, když druhý v cíli Marcus Gronholm dojel se ztrátou 5,1 vteřiny a třetí Loeb ztratil na Hirvonena 14,2 sekundy.
První zkouška také znamenala problémy pro mnoho jezdců. Guy Wilks zůstal stát na RZ a zablokoval trať, kvůli tomu musely některé posádky startující za ním zastavit a bude jim přidělen náhradní čas. Mimo trať se dostal i Matthew Wilson, který při tom poškodil řízení svého Focusu WRC a v RZ deset musel kvůli zaseklému řízení zastavit. Dalšími jezdci, kteří se ocitli na nějakou dobu mimo trať byli Sordo a Atkinson. Zřejmě nejhůře dopadl Toni Gardemeister, který s vozem Mitsubishi Lancer WRC spadl do závěje a trvalo celých 22 minut, než se s pomocí diváků dostal zpět na trať.
Ve druhé dnešní zkoušce, celkové desáté, zvítězil Sebastian Loeb před Marcusem Gronholmem a Mikkou Hirvonenem. Skvělého šestého nejrychlejšího času dosáhl na této zkoušce Jan Kopecký s Fábií WRC.
Pro dnešní den se dá očekávat boj o první tři místa. Čtvrtý Peter Solberg již ztrácí přes dvě minuty a je zřejmě nepravděpodobné, že by ztrátu na vedoucí trojici ještě smazal.
Další zkouška se startuje ve 12:05 hodin.
Výsledky Rally Norway
Foto: Ford
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?