Úvodní etapou vstoupila do historie Mistrovství světa v rallye soutěž v okolí norského města Hamar. Norská rallye pořádaná poprvé jako součást světového šampionátu měla v páteční etapě na programu osm rychlostních zkoušek.
Technické rychlostní zkoušky byly náročné pro všechny v důsledku tajícího hlubokého sněhu, který připravil pro posádky nevyzpytatelný povrch rychlostních testů. Posádka Jan Kopecký-Filip Schovánek s vozem Škoda Fabia WRC zakončila páteční etapu na průběžné dvacáté druhé pozici. Nelichotivou pozici způsobila především výrazná časová ztráta ze třetí rychlostní zkoušky, kdy museli Jan Kopecký se spolujezdcem Filipem Schovánkem zastavit během tohoto rychlostního testu a odstranit sníh, který ucpal přívod vzduchu do motoru, z filtru sání a chladiče kapaliny.
„Páteční etapa se bohužel nevyvíjela podle našich představ. V úvodní rychlostní zkoušce ztrácel motor výkon kvůli nevyhovujícímu změněnému sání motoru. Jan před druhou rychlostní zkouškou dokázal upravit sání tak, aby se minimalizovaly ztráty výkonu motoru.
Ve třetí rychlostní zkoušce Jan narazil do sněhové bariéry, ale bez výraznější ztráty mohl pokračovat dále, neboť nedošlo k poškození vozu. Bohužel nalepený sníh na přídi vozu nedovoloval přísun vzduchu do motoru a velmi rychle začala stoupat teplota motoru k limitním hodnotám. Jan musel na trati rychlostního testu zastavit a spolu s Filipem očistili sníh z chladiče, neboť by nemohl dokončit rychlostní zkoušku bez poškození motoru. Časová ztráta z této rychlostní zkoušky však činí více jak tři minuty,“ řekl v cíli páteční etapy vedoucí týmu Josef Kopecký.
„Podmínky na rychlostních zkouškách Norské rallye jsou pro nás velmi náročné. Hluboký tající sníh charakteristice našeho vozu výrazně nevyhovuje. Vzhledem ke konstrukci vozu je složitější udržet vůz Škoda Fabia WRC ve vyjetých kolejích v přímém směru. Potýkám se i s problémem neustále se protáčejících kol, kdy nedokážeme přenést sílu motoru přes kola na nezpevněný podklad tak, abychom mohli rychleji odjet ze zatáčky. Ve Švédsku nebyl tento nedostatek tak znatelný, neboť tamní rychlostní testy jsou podstatně rychlejší a plynulejší.
V sobotní etapě chceme otestovat změny v nastavení vozu. Přál bych si, aby zítra byl podklad rychlostních zkoušek oproti dnešní etapě výrazně tvrdší a neměli jsme problémy s trakcí vozu,“ dodal v cíli páteční etapy Jan Kopecký.
Posádky během sobotní etapy Norské rally absolvují šest rychlostních zkoušek. Start úvodní rychlostní zkoušky je naplánovaná na osmou hodinu a devátou minutu.
Tisková zpráva: CRT Kopecký
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?