Tým BP Ford World Rally Team obsadil první dvě pozice v úvodní etapě Norské Rally. Mikko Hirvonen se spolujezdcem Jarno Lehtinenem se ujali vedení v soutěži již od úvodních metrů.
Posádku Fordu Focus WRC 06 dělí 15.5 vteřiny od týmových kolegů Marcuse Gronholma a Tima Rautiainena.
Jen týden po jasném vítězství ve Švédsku plynule tým BP Ford navázal i v Norské Rally. Hirvonen zvítězil ve dvou z dnešních osmi rychlostních zkoušek v okolí Kongsvingeru a nejhůře skončil na čtvrté pozici. Po první rychlostní zkoušce se na druhé pozici v průběžném hodnocení usadil Marcus Gronholm a tuto pozici neopustil po celý den.
Norská Rally je považována za největší sportovní událost od olympijských her v Lillehammeru v roce 1994. Tento fakt potvrzuje účast více jak 10000 norských fanoušků v ulicích Hamaru při slavnostním zahájení prvního ročníku Norské Rally jako součásti mistrovství světa. Další tisíce diváků se očekávají, že budou k vidění na jednotlivých rychlostních zkouškách.
I přesto, že došlo k oteplení a ranní teploty se pohybovaly pouze jen pár stupňů pod bodem mrazu, povrch vozovek byl pokryt sněhem, který zakrýval ledový podklad. Oba jezdci týmu BP Ford zvolili pneumatiky BF Goodrich s dlouhými hřeby, aby měli zajištěnu dostatečnou trakci.
Mikko Hirvonen zvítězil hned v úvodním testu a ujal se vedení před Marcusem Gronholmem o 11.1 vteřiny. Zvítězil i v RZ 3, která byla druhým průjezdem úvodního testu. Časový rozestup mezi jeho o 13 let starším kolegou se již po celý zbytek dne výrazně neměnil a zastavil se na hodnotě necelých šestnácti vteřin.
„Dnešek byl jeden z nejlepších dní v mé kariéře,“ řekl Mikko. „Jel jsem velice rychle a bojuji s Marcusem a Sebastianem. Dnes ráno jsem se cítil velice dobře a rozhodl jsem se jet na hraně, ale byl jsem opravdu překvapen, že jsem v čele. Snažím se jet ve svém tempu a nevěnuji pozornost časům soupeřům. Musím udržet nastavené tempo, protože Marcus se Sebastianem jsou pořád velice blízko, myslím si, že jsem schopen udržet nastavené tempo, ale je velice jednoduché udělat nějakou chybu,“ dodává Hirvonen. Celkové pořadí po první etapě (prvních 20): 1. Mikko Hirvonen BP Ford Focus RS WRC 06 1hr 24mins 39.0secs M 2. Marcus Gronholm BP Ford Focus RS WRC 06 +00mins 15.5secs M 3. Sebastien Loeb Citroen Total WRT C4 WRC +00mins 17.3secs M 4. Petter Solberg Subaru WRT Impreza WRC 2006 +01mins 01.6secs M 5. Toni Gardemeister MMSP Ltd Mitsubishi Lancer WR05 +01mins 20.1secs 6. Gigi Galli Aimont Citroen Xsara WRC +01mins 26.3secs 7. Henning Solberg Stobart Ford Focus WRC 06 +01mins 27.1secs M 8. Manfred Stohl OMV Kronos Citroen Xsara WRC +01mins 56.9secs M 9. Chris Atkinson Subaru WRT Impreza WRC 2006 +02mins 10.6secs M 10. Jari-Matti Latvala Stobart Ford Focus WRC 06 +02mins 24.5secs M 11. Daniel Carlsson OMV Kronos Citroen Xsara WRC +02mins 32.4ecs M 12. Juho Hanninen MMSP Ltd Mitsubishi Lancer WR05 +02mins 54.8secs 13. Mads Ostberg Adapta Subaru Impreza WRC +03mins 07.4secs 14. Daniel Sordo Citroen Total WRT C4 WRC +03mins 07.8secs M 15. Andreas Mikkelsen Stobart Ford Focus RS WRC04 +03mins 44.6secs 16. Matthew Wilson Stobart Ford Focus WRC 06 +04mins 13.4secs 17. Xavier Pons MMSP Ltd Mitsubishi Lancer WR05 +04mins 16.8secs 18. Guy Wilks Ford Focus WRC 05 +04mins 41.4secs 19. Rune Dalsjo Subaru Impreza S9 +04mins 44.5secs 20. Tord Linnerud Ford Focus +05mins 25.5secs
Foto: Ford
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?