Přestože úřadující Mistr světa Sebastien Loeb vyhrál v Norsku pět z celkových osmi rychlostních zkoušek které se jely v dnešní první etapě, průběžným lídrem soutěže je Mikko Hirvonen s Fordem Focus WRC 06.
Po týdenní pauze se dnes znovu roztočila kola závodních speciálů při Mistrovství světa v rally. Na dnešním programu bylo celkem osm rychlostních zkoušek první etapy Rally Norway. Hned na prvním měřeném úseku došlo k malému překvapení, když se jeho vítězem stal Mikko Hirvonen, který je tovární dvojkou u týmu Ford. Podle očekávání se totiž o nejrychlejší čas měli přetahovat Marcus Gronholm s Focusem WRC a Sebastien Loeb s Citroenem C4 WRC. První zkoušku tedy vyhrál Hirvonen před Gronholmem a Latvalou. Jari-Matti Latvala zajížděl velmi solidní časy již na včerejším shakedownu, takže jeho třetí místo na prvním testu bylo překvapivé, ale nikoliv šokující. Naopak, moc dobře neodstartoval Jan Kopecký, ale jeho dvacáté místo na RZ1 jde na vrub spíše nesprávné funkci turba, než jeho špatnému výkonu.
Na RZ2 již začal úřadovat Seb Loeb, který tuto RZ vyhrál před Gronholmem a Hirvonenem. V celkovém pořadí se ovšem Loeb posunul jen na třetí příčku, kdy před ním byli právě druhý Gronholm a vedoucí Hirvonen. V průběhu první sekce dvou zkoušek se naopak nijak zvlášť neprosadili bratři Solbergové, když Henning jedoucí s Fordem byl po RZ2 pátý a Peter se Subaru šestý.
Druhá sekce první etapy se odehrávala podobně jako ta první, když jedno vítězství na zkoušce zaznamenal Hirvonen a jedno opět Loeb. Na čtvrté místo po RZ4 se probojoval Gigi Galli, který podával stabilní výkony od začátku soutěže. Do problémů se naopak dostal Kopecký, který projel závějí a musel v RZ3 zastavit, aby vyčistil vstupy vzduchu do motoru, který se mu začal přehřívat.
Pátou zkoušku vyhrál Latvala a pak již začala kralovat posádka Sebastien Loeb – Daniel Elena. Ti vyhráli všechny tři zbývající zkoušky a stáhli tak náskok druhého Gronholma na pouhých 1,8 sekundy. Mikko Hirvonen dojížděl pravidelně mezi prvními třemi jezdci a kontroloval si tak mírný náskok na Gronholma s Loebem.
Po osmi odjetých zkouškách tedy vede Hirvonen před Gronholmem a Loebem. Na čtvrté příčce se usadil Peter Solberg, který již ztrácí na vedoucí trio něco málo přes minutu. Pátou příčku statečně hájí Toni Gardemeister se starším Lancerem WRC 05 a šestý je zatím Gigi Galli s Xsarou WRC. Jan Kopecký je po první etapě celkově šestnáctý se ztrátou čtyř minut a čtrnácti vteřin na průběžného lídra soutěže.
Obě České posádky jedoucí s vozy třídy N4 jsou po první etapě v sedmé desítce průběžného pořadí. Milan Liška s Mitsubishi Lancer EVO IX je na šedesátém třetím místě a Jan Štěpánek se Subaru Impreza Sti je zatím šedesátýpáty.
Zítra v 8:09 hodin odstartují posádky do druhé etapy Norské rally, ve které je čeká šest rychlostních zkoušek.
Výsledky Rally Norway můžete sledovat zde
Foto: Ford
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?