Rally Norway není jen pokračováním mistrovství světa v rally, ale je zároveň prvním dějstvím juniorského mistrovství (JRC).
Norsko je jedinou soutěží v JRC, která se jede na sněhu a proto se mnoho jezdců rozhodlo zahájit sezonu v Portugalsku, kde JRC pokračuje. I vzhledem k podmínkám není účast juniorů největším lákadlem, ale určitě zpestřením.
Za favorita můžeme považovat Aarona Burkarta jedoucího s vozem Citroen C2 S1600. Premiéru s vozem Citroen C2-R2 na sněhu si zde odbude Saun Gallagher, kterému zpočátku chvilku potrvá než si zvykne na chování vozu v zimních podmínkách. Jeho cílem je dokončit závod a posbírat nějaké body.
Velkým favoritem bude jistě Patrick Sandell s novým Renaultem Clio R3. Patrick je do role favorita pasován zejména proto, že je úřadujícím šampionem JWRC (dnes JRC). Další výhodou pro něho určitě bude to, že se ve Skandinávii narodil, což automaticky znamená, že umí řídit. Uvidíme v jaké kondici se ukáže i nový Renault.
V neposlední ředě ještě jedno velké jméno JRC. Tím je bezesporu Urmo Aava. Jede se Suzuki Swift S1600 a v jeho prospěch jistě mluví třetí místo z loňské Švédské rally a to že jede s osvědčenou zbraní japonské stáje.
Bude jistě zajímavé pozorovat jak budou ‚mladíci‘ soupeřit s nástrahami norského sněhu. Foto: Citroën
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?