Protože český rally fanda má na rozdíl od toho světového momentálně přestávku, pojďme si krátce představit nejbližší podnik. Tím je první sprintová soutěž v letošním ročníku, Rally Vysočina Okříšky.
Okříšky se letos pojedou 23. – 24. 3. a je to již 6. pokračování této krásné soutěže. Celkem by na posádky mělo čekat okolo 75 ostrých kilometrů na osmi RZ. Novinkou je pak RZ o délce 13 km podobající se spíše ‚velkému mistráku‘ než sprintu. Rozhodně je ale krokem vpřed. Servisní parkoviště se bude opět nacházet na okraji Třebíče, ale jeho plocha bude rozšířena. Další novinkou je pak slavnostní start z Karlova náměstí v Třebíči. Cíl soutěže bude umístěn jako obvykle v Okříškách. Start i cíl soutěže bude doprovázen show pro diváky a doprovodnými akcemi. Cenou pro vítěze je putovní pohár hejtmana kraje.
Doufejme v hojnou účast české špičky jak v Okříškách , tak na dalších rallysprintech. Z dosud přihlášených posádek zaujmou Vladimír Berger, Milan Pantálek, Eddy Schlager, Jakub Brázda nebo David Komárek. Myslím, že se máme na co těšit. Foto: Miloš Rybář - www.milosrybar.com
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?