Norská hvězda Peter Solberg nemá pocit, že by při víkendové Norské Rally měl být ve výhodě oproti soupeřům.
V pátek začne v Hamaru Norská Rally a Solberg může očekávat obrovskou podporu diváků. Peter ovšem zůstává s nohama na zemi a dodává: „Určitě zde nemám žádnou výhodu, nikdy jsem tyto rychlostní zkoušky neviděl. Jsou pro mne stejně nové jako pro ostatní jezdce.“
Letošní ročník je první, který je zařazen do seriálu mistrovství světa a Solberg mohl už na první pohled poznat jak silná je zde podpora domácích fanoušků. Za vše hovoří zprávy s přáním dobrého výsledku od předsedy vlády a také od královské rodiny.
„Bude to pro mne velice ojedinělá událost,“ dodává Solberg. „Za poslední 2 dny jsem poskytl veliké množství rozhovorů a také všichni moji přátelé a známí se přijedou podívat. Určitě bude úžasné vidět všechny fanoušky, kteří budou podporovat mě a tým. V tento okamžik je velice těžké říci jak se budu cítit na startu rally, ale zatím se nato velice těším.“
Švédská Rally byla první soutěží pro tým Subaru na pneumatikách BF Goodrich na zasněženém povrchu a zdálo se, že nový materiál pracoval velice dobře. Peter Solberg vedl v úvodním dnu a držel se na třetí pozici až do okamžiku, kdy ho zastavila havárie.
Světový šampión z roku 2003 a devátý muž průběžného pořadí, doufá v Norsku ve výraznější zlepšení své pozice. Pomoci by mu měl jiný charakter testů, které budou výrazně pomalejší a přímější než byly při Švédské Rally.
„Dokázali jsme, že když je povrch zkoušek pokryt velkým množství sněhu, tak můžeme dosahovat nejrychlejších časů. Také musíme doufat, že při druhých průjezdech nebude odkryto velké množství šotoliny,“ dodává Solberg. Foto: Subaru
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?