Světový šampionát v rallye pokračuje třetím dějstvím a poprvé ve své historii se nejlepší světoví jezdci utkají o body do Mistrovství světa v rallye na rychlostních testech v Norsku. Město Hamar je centrem rallye, která je naprostým nováčkem v nejvyšší lize automobilových soutěží.
Zimní Norská rallye následuje pouhý týden po Švédské rallye a většina týmů se přemístila do Norska přímo ze Švédska. Rychlostní zkoušky Norské rallye jsou znatelně techničtější a lze očekávat výrazně nižší rychlostní průměry, než které posádky dosahovaly na jedné z nejrychlejších světových soutěžích - Švédské rallye.
Posádka Jan Kopecký-Filip Schovánek, stejně jako kompletní Czech Rally Team Kopecký, se do Norska přesunula také ihned po skončení Švédské rallye, kde Jan Kopecký s Filipem Schovánkem obsadili s vozem Škoda Fabia WRC desáté místo. Pro Jana s Filipem, stejně jako pro většinu soupeřů, jsou rychlostní zkoušky Norské rallye absolutně nové.
"Norská rallye bude stejně atraktivní soutěží jako Švédská rallye. Zasněžené rychlostní zkoušky jsou však znatelně techničtější.
Možná trochu překvapivě je v Norsku podstatně více sněhu než ve Švédsku, ale naopak zde začaly teploty stoupat k bodu mrazu a panují zde obavy, aby nedošlo k prudkému oteplení a tání sněhové pokrývky rychlostních testů.
Vůz Škoda Fabia WRC technici a mechanici Czech Rally Teamu Kopecký po Švédské rallye zkontrolovali a soutěžní speciál je před startem Norské rallye kvalitně připraven.
V dnešním oficiálním shakedownu Jan ověřil funkčnost vozu Škoda Fabia WRC. Do úvodní rychlostní zkoušky jsme zvolili identické nastavení, se kterým jsme Švédskou rallye dokončili," řekl před startem soutěže vedoucí týmu Josef Kopecký.
Posádky během Norské rally absolvují osmnáct rychlostních zkoušek o celkové délce 356 kilometrů. Na trať úvodního rychlostního testu "Loten", dlouhého třicet kilometrů, se vydá první posádka v pátek 16.února 2007 v 7 hodin a čtyřicet minut. Páteční etapa má na programu celkem osm rychlostních zkoušek. Tisková zpráva: CRT Kopecký
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?