Posádka Jan Kopecký-Filip Schovánek získala v náročných zimních podmínkách Švédské rallye pro Czech Rally Team Kopecký cenné desáté místo.
Švédská rallye je tradičně velmi silně obsazena jezdci ze severských zemí, kteří mají obrovské zkušenosti s touto soutěží a často se specializují ze světových soutěží prioritně na Švédskou rallye. I z tohoto důvodu je pro piloty jiných zeměpisných šířek velmi těžké se v této rallye prosadit.
Jan s Filipem do nedělní etapy vstupovali s úkolem dokončit slibně rozjetou soutěž, když především sobotní etapa byla ze strany posádky Czech Rally Teamu Kopecký velmi povedená. Konečné desáté místo je nejlepším umístěním Jana Kopeckého ve Švédské rallye. Deváté místo měl jezdec podporovaný společností Škoda Auto a.s. nadosah, neboť v cíli Jan Kopecký ztrácel na devátou příčku zanedbatelných 5,5 vteřiny.
"S předvedeným výkonem i dosahovanými časy ve Švédské rallye jsem spokojen. Jan předvedl během všech rychlostních testů stabilní výkonnost, která měla stoupající tendenci. Především se však vyvaroval jezdeckých chyb a to je v takto specifické soutěži dvojnásob cenné.
Během sobotní a nedělní etapy se teploty v dějišti soutěže pohybovaly i pod mínus dvaceti stupni Celsia, ale náš vůz Škoda Fabia WRC fungoval bezchybně i v mrazivém počasí a Jan s Filipem si i v dnešní etapě auto pochvalovali. Velké uznání si zaslouží všichni členové Czech Rally Team Kopecký, kteří i v takto náročných podmínkách perfektně připravovali vůz v servisní zóně.
Během Švédské rallye jsme získali mnoho cenných údajů pro nastavení vozu v takto specifické soutěži, které bychom rádi využili již v Norské rallye čekající nás příští víkend," řekl v cíli Švédské rallye Josef Kopecký.
"Švédská rallye je úžasnou soutěží. Je mimořádně náročná, ale krásná. S Madsem Ostbergem jsem sváděli téměř během celé soutěže fantastický souboj, který bohužel vyzněl v cíli o pouhých 5,5 vteřiny v náš neprospěch. Vzhledem k délce soutěže se musím znovu zamyslet nad každým detailem, který ovlivnil tento souboj, aby případně další podobný souboj byl rozhodnut naopak v náš prospěch.
Dnešní etapa byla odlišná od předchozích tím, že na většině rychlostních testů se objevovala šotolina, která velmi výrazně škodila pneumatikám. S problémem s vypadanými hřeby v pneumatikách se dnes potýkali všichni jezdci. Nejenom dnešní etapa, ale i celá Švédská rallye byla pro mě obrovskou školou a za umožnění startu ve Švédské rallye bych rád poděkoval našim partnerům a především společnosti Škoda Auto a.s.," doplnil v cíli Švédské rallye pilot Jan Kopecký.
"Snažili jsme se využít v letošním ročníku náš rozpis z loňska, ale vzhledem k velké četnosti změn popisu trati z naší strany jsme se velmi brzy rozhodli, že budeme psát rozpis úplně znovu. Spolu s tím, jak se naše jízda ve Švédsku vyvíjí a zrychluje, potřebujeme jinak popisovat rychlostní zkoušky. Výrazně ubylo brzdných bodů a ani zatáčky již nejsou ve Švédsku tak ostré jako loni," dodal s úsměvem Filip Schovánek. CRT Kopecký
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?