Švédská rallye, druhá soutěž Mistrovství světa v rallye 2007, pokračovala sobotní etapou, v které bylo na programu sedm rychlostních testů. Posádka Czech Rally Teamu Kopecký ve složení Jan Kopecký-Filip Schovánek s vozem Škoda Fabia WRC se během sobotní etapy posunula z průběžné třinácté na jedenáctou příčku.
Změny v nastavení vozu po páteční etapě se ukázaly jako správné pro jízdní vlastnosti vozu Škoda Fabia WRC a Jan Kopecký byl s dnešní etapou spokojenější. Postupné zrychlování okořenil Jan šestým časem ve čtrnácté rychlostní zkoušce, kdy se probojoval na průběžnou celkovou desátou pozici před norského mladíka Madse ?stberga. Souboj Jana Kopeckého s norským pilotem pokračoval i na divácké supererzetě, která dnešní program uzavírala. Jan Kopecký s Filipem Schovánkem dosáhli čtvrtého času, přesto klesli na jedenáctou příčku se ztrátou pouhých sedmi desetin vteřiny na desáté místo.
"S dnešním výkonem Jana a Filipa jsem maximálně spokojený. Jan si dokázal ve včerejším závěrečném servisu změnami v nastavení vozu výrazně zlepšit jízdní vlastnosti vozu Škoda Fabia WRC a navíc se mu v dnešní etapě dařila i volba pneumatik.
Švédská rallye je velmi dobře obsazenou soutěží, kde o cenná umístění bojuje několik lokálních pilotů, kteří mají zkušeností s tímto typem zimních soutěží. Přesto v dnešní etapě dokázal Jan snížit ztráty v jednotlivých rychlostních testech na nejlepší piloty. Čtvrtý čas v závěrečné divácké supererzetě je potěšující, ale především si cením kvalitního šestého času ve čtrnácté rychlostní zkoušce měřící téměř dvacet sedm kilometrů.
Odkaz na diskuzní fórum
Bavte se o všem, co se týká Uddeholm Swedish Rally 2007
Ve večerní servisní zóně jsme se rozhodli preventivně vyměnit převodovou skříň, neboť v závěru dnešní etapy se nepodařilo elektronice několikrát zařadit čtvrtý rychlostní stupeň. Poděkování patří našim technikům a mechanikům za velmi dobře odvedenou práci v náročných podmínkách, kdy se teploty začaly přibližovat dvaceti stupňům pod bodem mrazu.
V závěrečné etapě čeká na posádky ještě pět těžkých rychlostních testů a my nemáme důvod měnit nic z dnešní taktiky ani nastavení vozu Škoda Fabia WRC," řekl v cíli sobotní etapy Josef Kopecký.
Průběžné pořadí Švédské rallye po 15.rychlostní zkoušce:
1. GRÖNHOLM M. / RAUTIAINEN T. Ford Focus RS WRC 06 02:22:29.6 2. LOEB S. / ELENA D. Citroën C4 WRC +0:38.4 3. HIRVONEN M. / LEHTINEN J. Ford Focus RS WRC 06 +1:13.4 4. SOLBERG H. / MENKERUD C. Ford Focus RS WRC 06 +1:40.7 5. CARLSSON D. / GIRAUDET D. Citroën Xsara WRC +2:46.5 6. ATKINSON Ch. / MACNEALL G. Subaru Impreza WRC 2006 +2:55.2 7. STOHL M. / MINOR I. Citroën Xsara WRC +3:26.7 8. GARDEMEISTER T. / HONKANEN J. Mitsubishi Lancer WRC 05 +3:28.1 11. KOPECKÝ JAN / SCHOVÁNEK FILIP ŠKODA Fabia WRC +5:54.0
CRT KopeckýMáte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?