V království sněhu a ledu pokračuje druhým závodem letošní seriál Mistrovství světa v rallye. Na nejlepší světové piloty čeká dvacet rychlostních zkoušek Švédské rallye o celkové délce 343 kilometrů. Během celé soutěže absolvují posádky přes 1.700 kilometrů.
Švédská rallye je velmi specifickou soutěží, ačkoliv se jedná o klasickou zimní soutěž na sněhu a ledu, dosahují soutěžní vozy na rychlostních testech jedny z nejvyšších průměrných rychlostí ze všech soutěží zařazených do světového šampionátu. Vynikající přilnavost soutěžních speciálů umožňují speciální úzké pneumatiky s hroty, které jsou určeny pro jízdu v extrémních zimních podmínkách. Většina rychlostních zkoušek má šotolinový podklad a je pokryta vrstvou ledu a sněhu. Erzety jsou lemovány sněhovými bariérami, které zkušení severští jezdci znamenitě využívají ve svých průjezdech tím, že o tyto bariéry svůj vůz doslova opírají.
Do Švédská odcestoval Czech Rally Team Kopecký s dostatečným časovým předstihem, neboť v místě konání soutěže absolvoval Jan Kopecký plánovaný dvoudenní test. Pro test byly vybrány úseky s obdobným charakterem, který čeká na jezdce ve Švédské rallye.
Ve čtvrtek večer byla Švédská rallye odstartována úvodní rychlostní zkouškou, kterou byla divácká supererzeta v Karlstadtu o délce 1,9 kilometru. Posádka Czech Rally Teamu Kopecký ve složení Jan Kopecký-Filip Schovánek dosáhla v úvodním testu Švédské rallye šestnáctého času se ztrátou 6,1 vteřiny na vítěze úvodního testu.
" Švédská rallye bude i v letošním roce klasickou zimní soutěží. Teploty se pohybují od pěti do patnácti stupňů pod bodem mrazu.
Rozhodli jsme se odcestovat do dějiště soutěže s předstihem, neboť jsme měli v plánu test před startem soutěže samotné. Testu jsme věnovali minulý víkend a s průběhem testu jsme spokojeni. Jan si potřeboval připomenout jízdu s vozem specifikace WRC v zimních podmínkách. Jízda na tomto povrchu je něco naprosto nezvyklého. Vůz je neustále v efektivním smyku, což na asfaltovém povrchu není přínosem.
Odkaz na diskuzní fórum
Bavte se o všem, co se týká Uddeholm Swedish Rally 2007
Vyzkoušeli jsme během testu i několik variant nastavení vozu, kdy jsme se zaměřili především na nastavení podvozku. Jan si vybral pro vstup do Švédské rallye jedno z možných nastavení a uvidíme, jak bude toto nastavení vyhovující i během soutěže ," řekl ve čtvrtek večer Josef Kopecký.
"Švédská rallye je úžasná soutěž, i když je nesmírně těžká. Pro jezdce z našich krajin je těžká dvojnásob, neboť na podobné podmínky nejsme zvyklí a velmi těžko se u nás simulují.
Náš test minulý víkend navštívil dle předchozí dohody i Henning Solberg a velmi rád jsem čerpal jeho obrovské zkušenosti s tímto typem soutěží.
Pro shakedown jsem oproti našim soupeřům zvolil pouze jednu sadu pneumatik a s jízdními vlastnostmi vozu Škoda Fabia WRC jsem byl přesto spokojen, i když bych pochopitelně rád dosáhl lepšího času.
Ve čtvrteční podvečer nás čekala divácká supererzeta, která sice byla měřená, ale měla jednoznačně charakter show pro diváky. Tento test jsem si náramně užil a dosaženému času nepřikládám výraznější váhu, neboť bojovat o každou vteřinu se začne až pátečním ránem," zhodnotil Jan Kopecký nejenom předstartovní test, ale i úvodní rychlostní zkoušku Švédské rallye.
Průběžné pořadí Švédské rallye po 1.rychlostní zkoušce:
1. GARDEMEISTER T. / HONKANEN J. Mitsubishi Lancer WRC 05 1:31.9 2. GRÖNHOLM M. / RAUTIAINEN T. Ford Focus RS WRC 06 +0:00.5 3. SOLBERG P. / MILLS P. Subaru Impreza WRC 2006 +0:00.6 4. HIRVONEN M. / LEHTINEN J. Ford Focus RS WRC 06 +0:01.4 5. LATVALA J.-M. / ANTTILA M. Ford Focus RS WRC 06 +0:02.2 6. FLODIN P. / ANDERSSON M. Subaru Impreza S10 WRC +0:02.6 7. SORDO D. / MARTI M. Citroën C4 WRC +0:02.8 7. STOHL M. / MINOR I. Citroën Xsara WRC +0:02.8 16. KOPECKÝ JAN / SCHOVÁNEK FILIP ŠKODA Fabia WRC +0:06.1 CRT Kopecký
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?