Druhým podnikem Mistrovství světa v automobilových soutěžích je Švédská rally. Pojďme si tedy říci něco o historii této soutěže a představit si trať letošního závodu.
Tato rally se jela poprvé již v roce 1950 a jejím prvním vítězem se stal Švéd Per-Fredrik Cederbaum, který startoval s vozem BMW 327/328. Jako součást seriálu Mistrovství světa se ovšem tato soutěž jela poprvé až v roce 1962. Od té doby již z kalendáře nevypadla a pouze několikrát byla tato severská rally zrušena pro nedostatek sněhu. Centrem rally je město Karlstad, ležící na severním konci jezera Vänern. Zde se však v letošním roce pojede jen zahajovací a také závěrečná, téměř dvoukilometrová superspeciálka, která je situována na místní stadion. Ostatní rychlostní zkoušky se odehrávají v okolí města Hagfors.
Odkaz na diskuzní fórum
Bavte se o všem, co se týká Uddeholm Swedish Rally 2007
Celá soutěž měří 1730,36 kilometrů a je rozdělena do dvaceti rychlostních zkoušek o celkové délce 341,20 kilometru. Start první divácké speciálky je naplánován na čtvrteční dvacátou hodinu našeho času. Vítěz soutěže bude znám v neděli 11. února odpoledne. Oficiální stránky soutěže: http://www.swedishrally.com Oficiální seznam přihlášených posádek si prohlédněte ZDEMáte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?