Marcus Gronholm byl lídrem soutěže prvních 6 rychlostních zkoušek. Jeho největším soupeřem byl od počátku Eugene Donnelly, který jel s vozem Subaru Impreza WRC.
Úřadující irský asfaltový šampión se ujal vedení v RZ 7 a zdálo se, že si již vítězství nenechá vzít. Marcus Gronholm se ovšem nepřestal vzdávat a po změně nastavení odpružení před předposlední zkouškou stáhl na Donnellyho celých 8 vteřin a přiblížil se mu na 1,1 vteřiny. Podařilo se mu dostat Donnellyho pod veliký tlak a právě v RZ 14 zachyboval již při startu.Všichni jezdci si od začátku soutěže stěžovali na velice kluzké silnice. Kombinace jízdy pod velkým tlakem a nevyzpytatelných podmínek nakonec stála Eugena Donnellyho kýžené vítězství. V závěrečném testu nedobrzdil do jedné ze zatáčet a skončil v příkopě a byl donucen ze soutěže odstoupit. Marcus Gronholm opět zajel vynikající čas a na druhého jezdce v RZ 15, Marka Higginse, najel celých 14 vteřin a potvrdil své vítězství.
V konečném pořadí nakonec Marcus Gronholm zvítězil o necelé 3 minuty před druhým v pořadí Garethem MacHalem. Tomu se výborně podařila premiéra se zcela novým vozem. Poprvé startoval s Fordem Focus WRC 06. Třetím v pořadí skončil Mark Higgins s vozem Subaru Impreza WRC, když ztratil na Garetha MacHalea 48. vteřin . Tento výsledek zajišťuje Higginsovi maximální bodový zisk do irského šampionátu, protože ani Marcus Gronholm ani Gareth MacHale nejsou do irského asfaltového šampionátu přihlášeni. Výsledky Galway International Rally: 1. Marcus Gronholm/Timo Rautiainen (Focus WRC) 1.57.14.6 2. Gareth MacHale/Paul Nagle (Focus WRC) 2.00.06.2 3. Mark Higgins/Rory Kennedy (Impreza WRC) 2.00.56.5 4. Eamonn Boland/Francis Regan (Focus WRC) 2.01.09.6 5. Kevin Lynch/Gordon Noble (Focus WRC) 2.02.10.8 6. Stephen Murphy/MJ Morrissey (Impreza WRC) 2.02.47.8 7. Patrick Elliott/Paul Goodman (Impreza WRC) 2.03.25.3 8. Michael Barrable/Dermot O'Gorman (Focus WRC) 2.03.43.5 9. Austin MacHale/Brian Murphy (Focus WRC) 2.03.58.9 10. Ray Breen/Damien Morrissey (Focus WRC) 2.05.08.1 Foto: Ford Motor Company
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?