Dnes čekalo na posádky Šumavské rally celkem dvanáct rychlostních zkoušek, které jsou situovány do oblasti Vimperska. Některé z RZ jsou umístěny ve vyšší nadmořské výšce a to slibovalo i možný sníh na trati.
Hned na dnešní první rychlostní zkoušce přišla rally o svého největšího favorita. Roman Kresta s Petrem Grossem měli problém již na posledním pátečním měřeném úseku, ale po lehké havárii ještě pokračovali dál v soutěži. Propad na druhé místo za Václava Pecha, který byl způsobený právě večerním výletem mimo trať, chtěl Kresta napravit dnes. Ovšem již na první dnešní rychlostní zkoušce Kresta svou rychlost přehnal a opět havaroval. Tentokrát už se s rozbitým vozem nedalo pokračovat dál a posádka Kresta Gross museli odstoupit s rally. Na prvním místě se tak usadil Václav Pech, který drží průběžné první místo i těsně před cílem celé rally. Za Pechem je na druhém místě se strátou více než jedné minuty němec Herman Gassner, který se sice ráno snažil o útok na první příčku, nicméně když Pech odolával Gassner se spokojil s druhou příčkou a již v klidu dojíždí do cíle. Na třetím místě se usadil Karel Trojan, který hodně vydělal na problémech a odstoupeních některých favoritů. Mezi odpadnuvší posádky se dnes ráno zařadil také Pavel Valoušek, který měl technické problémy na svém Mitsubishi Lancer EVO VIII. Soutěž se pomalu blíží do svého cíle a na posádky čeká již jen jedna rychlostní zkouška a přejezd na cílovou rampu do Klatov. Ilustrační foto: Marek Felt / eWRC
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?