Úvod 42. ročníku Rally Šumava nejlépe vyšel Romanu Krestovi.
Po první sérii měl bezmála minutový náskok před svými soupeři. Na šesté rychlostní zkoušce však chyboval a převrátil své Mitsubishi přes střechu. Výlet mimo trať ho stál minutu a půl ztráty. Do druhé etapy tak odstartuje s dvaadvaceti sekundovou ztrátou na Václava Pecha.
Roman Kresta: „Začátek nám vyšel skvěle, auto fungovalo bez problémů. Tratě jsou tradičně velmi náročné a kluzké. Navíc se téměř celá etapa jela po tmě. Už ani nepamatuji, kdy naposledy se v České republice jelo tolik rychlostních zkoušek na světla. Komplikovala nám to ještě hustá mlha. Na třetí erzetě nebylo vůbec vidět. Musel jsem zhasnout hlavní světla a jel jsem jenom na obrysovky. Držel jsem se zbytků sněhu na krajnicích.
Ve druhém průjezdu jsem si chtěl udržet vybudovaný náskok. Na šesté erzetě jsem byl delší na brzdy, uklouzli jsme na blátě, auto zakoplo o nějaký keř a už jsme šli přes střechu. Naštěstí vůz dopadl zpátky na kola. Vylezl jsem se podívat jak na tom jsme a přibližně po dvou minutách jsme pokračovali dál. V závěrečné servisní zóně mechanici vůz opravili, takže můžeme pokračovat. Uvidíme zítra.“
Druhá etapa 42. ročníku Mogul Šumava rally bude probíhat v okolí Vimperka. Na posádky čeká ještě dvanáct náročných testů. Úvodní rychlostní zkouška začíná v 08:08 hodin. romankresta.com
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?