Před několika okamžiky byl na náměstí v Klatovech slavnostním startem zahájen již 42. ročník Mogul Šumava rally. Tento podnik sice není prvním závodem v Mezinárodním mistrovství České republiky v rally, tím byla rakouská Jänner rally, ale jde o první větší soutěž na našem území v letošním roce.
Na startu se sešla téměř kompletní česká špička, doplněná o některá zahraniční jména. Hlavními adepty na vítězství jsou bezpochyby Roman Kresta, Václav Pech a němec Herman Gassner. Všichni tito jezdci pojedou s vozy Mitsubishi Lancer EVO IX, upravenými pro skupinu N4. Ohrozit tuto trojici bude ovšem chtít i velice široká česká špička, v čele s Karlem Trojanem, Václavem Arazimem, nebo Vojtěchem Štajfem. Druhým navrátilcem po Romanu Krestovi, který se vrací na české tratě po několika sezonách v juniorském mistrovství světa, je Pavel Valoušek. Valoušek, startující s oproti konkurenci starší osmou evolucí Lanceru, podal na Jänner rally slibný výkon a nebýt jeho výletu mimo trať, mohl bojovat s Václavem Pechem o celkové první místo. Mezi favority musíme jistě řadit i finského jezdce Jani Paasonena, který letos ohlásil účast v kompletním českém mistrovství. Trať rally není oproti původním očekáváním pokryta sněhem, ale to nic neubírá na její náročnosti. Pořadatelé letos zařadili úseky známé z loňského ročníku i úseky mírně pozměněné. Na jezdce tak čeká 641,86 kilometrů tratě, z čehož je 203,56 kilometrů rozděleno do devatenácti rychlostních zkoušek. Cíl soutěže je naplánován na sobotu 3.února. Slavnostní vyhlášení vítězů proběhne od 18:12 hodin opět na klatovském náměstí Míru.
Server Auto News Network vás bude o průběhu rally nadále informovat. Foto: romankresta.com
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?