Start vozů Peugeot 207 Super 2000 bude v sezoně 2007 v Intercontinental Rally Challenge (IRC) zajišťovat tým Borja Mortal, podporovaný Peugeot Sport Spain. Jeho jezdci budou Španěl Enrique Garcia Ojeda a úřadující francouzský šampion Nicolas Vouilloz.
Nominování Enrique Garciu Ojedu tým oznámil už v listopadu, ale až nyní byl oznámen jeho týmový kolega, Francouz, Nicolas Vouilloz, který jezdil s vozy Peugeot téměř celou svojí závodní kariéru.
Třicetiletý Vouilloz, desetinásobný mistr světa ve sjezdu horských kol, v roce 2003 přestoupil do rally. Hned v úvodní sezóně dominoval s vozem Peugeot 206 WRC a následující rok se stal členem FFSA, France Junior Team, kde mohl díky podpoře značky Peugeot startovat v šesti vybraních podnicích mistrovství světa. Jeho dosavadním největším úspěchem bylo 9. místo v Britské rally a sezóně 2006 se stal francouzským šampiónem s vozem Peugeot 307 WRC.
Enrique Garcia Ojeda také strávil celou svoji kariéru ve vozech Peugeot. Od roku 2000 pilotoval Peugeot 206 WRC a od sezony 2003, se za podpory Peugeot Spain účastní španělského šampionátu s vozem Peugeot 206 Super 1600. Účastnil se také některých podniků mistrovství světa. Zvítězil v Rally de Catalunya 2005 ve skupině N se Subaru Impreza WRX STI a v Německé Rally 2005 s Peugeotem 206 RC (N3) skončil 3. ve skupině N a vyhrál svoji třídu.
Tým Borja Mortal se zúčastní 8 podniků z 9 a to v Turecku, Belgii, Rusku, na Madeiře, v České Republice, Itáli, Švýcarsku a Číně. Vynechá úvodní podnik sezony, legendární Safari Rally v Keni. Foto: Peugeot
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?