Tento pátek odstartuje v Klatovech druhý podnik Mezinárodního mistrovství České republiky v automobilových soutěžích – MOGUL ŠUMAVA RALLY.
Po několika letech se na populární „šumavu“ vrací Roman Kresta. V roce 2000 si v Klatovech odbyl premiéru s Octavií WRC, letos bude bojovat o absolutní prvenství s produkčním vozem Mitsubishi Lancer EVO IX. Atraktivní podívanou slibuje účast kompletní české špičky a několika skvělých zahraničních posádek.
Roman Kresta testoval minulý týden na známém místě v Bělé pod Bezdězem. „Vzhledem k počasí jsme mohli odzkoušet pouze sněhovou variantu nastavení a různé směsi pneumatik. Mezitím se však podmínky výrazně změnily, a tak plánujeme ještě krátký test před závodem. Na Šumavě je možné cokoliv, ale zatím to vypadá na mokrou verzi,“ komentoval výsledek testu Roman Kresta.
Od středy probíhají oficiální seznamovací jízdy. Oproti minulým ročníkům se některé tratě výrazně změnily, přibyly také úplně nové úseky. Roman Kresta: „Zatím jsme odtrénovali sobotní sekci v okolí Vimperka. Rychlostní zkoušky jsou jako vždy náročné, některé tratě jsou pro nás úplně nové. Pár míst je pod sněhem, ale snad kromě jedné erzety to nebude na pneumatiky s integrovanými hřeby, ovšem jen pokud nezačne chumelit. Šumava je pokaždé velmi obtížná a letošní ročník nebude v tomto směru nijak výjimečný. Domnívám se, že rozhodne správná volba pneumatik společně s nastavením vozu. Mimořádně důležitou úlohu budou mít v tomto ročním období předjezdci. V každém případě si myslím, že se mají diváci na co těšit.“
Čtyřicátý druhý ročník MOGUL ŠUMAVA RALLY odstartuje v pátek 2. února 2007 v Klatovech. Podnik je rozdělen do dvou etap. Na devatenácti rychlostních zkouškách ujedou posádky celkem 204 kilometrů. Úvodním testem je tradičně divácky atraktivní „Klatovský okruh. BPA sport marketing, a.s. Foto: romankresta.com
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?