V závěru tohoto týdne čeká na posádku EuroOil teamu Václava Pecha jun. a Petra Uhla již druhý letošní start v automobilových rallye. V pátek odpoledne odstartují do naší nejstarší soutěže - legendární Rallye Šumava.
Tato soutěž, pořádaná Pošumavským autoklubem v Klatovech, je druhým podnikem sedmidílného seriálu Mezinárodního mistrovství ČR v automobilových soutěžích a současně s rakouskou Jänner rallye tvoří náročný Winter Cup. Václav Pech jun. po vítězství v rakouském Freistadtu má velké ambice na přední umístění ve zmíněném Winter Cupu. Současně má velkou motivaci získat co nejvíce bodů do tabulky šampionátu a pokusit se upevnit vedoucí pozici v boji o domácí titul. Třetím prvkem motivace je skutečnost, že Rallye Šumava je poslední z velkých domácích soutěží, kterou Václav Pech jun. ještě nikdy absolutně nevyhrál.
„Rallye Šumava je pro mě obrovská výzva. Letošní sezónu, kdy obhajujeme loňský titul domácích mistrů, se nám díky vítězství v Rakousku podařilo dobře zahájit, ale s Petrem cítíme velký tlak konkurence a nechceme po první vyhrané soutěži usnout na vavřínech. Nic nenecháváme náhodě, a tak máme za sebou víkend, který jsme strávili testováním závodního vozu na sněhovém povrchu. Využili jsme pozvání mého přítele, který vlastní na Tachovsku pilu a na jeho soukromých zasněžených cestách jsme zkoušeli různé varianty v zimních podmínkách. Sněhu bylo dost, dokonce v závěru až příliš, to když nás zastihla sněhová vánice a byla starost dostat se s doprovodným kamionem domů,“ říká Václav Pech jun. a dodává, „Na Šumavě nás letos budou čekat opravdu velmi složité podmínky. V posledních dnech sice napadlo spousty sněhu, ale nastupující obleva vše asi zkomplikuje. Podle všeho to vypadá, že se Rallye Šumava pojede na různém povrchu, část rychlostky může být pod sněhem či ledem a na další části bude například mokrý asfalt. Potom je rozhodnutí pro nejvhodnější pneumatiky klíčem k úspěchu. Nejvíce tak bude záležet na informacích ledových špionů, kteří o volbě pneumatik budou rozhodovat. V tomto případě se opět rád spolehnu na svého tátu, který je se svými zkušenostmi pro nás naprosto nenahraditelný“
42. ročník Rallye Šumava odstartuje z klatovského náměstí pod Černou věží v pátek 2.2.2007 ve tři hodiny odpoledne a hned v úvodu na jezdce čeká divácky velmi navštěvovaný Čínovský okruh v těsné blízkosti Klatov. Ostatní páteční rychlostky se pak odehrají za tmy. V sobotu se jezdci tradičně přesouvají na Vimpersko, kde absolvují zbývajících 12 rychlostních zkoušek z celkových 18. Zde se jede ve vyšší nadmořské výšce a právě tady se dá očekávat sníh na trati. Rallye končí opět v Klatovech, první posádky jsou očekávány na cílové rampě na klatovském náměstí v 17:16. RallyeJournal.cz Foto: Marek Felt
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?