Legendární soutěž Rallye Monte Carlo byla zakončena v neděli dopoledne diváckou supererzetou, která vedla z části po okruhu známém ze seriálu F1. Jan Kopecký-Filip Schovánek uhájili během sobotní etapy bodovanou 8. pozici a do nedělní závěrečné rychlostní zkoušky nastupovali s bezpečným náskokem.
Proto posádka Czech Rally Teamu Kopecký pojala tento rychlostní test jako show a náležitě předvedla přihlížejícím divákům schopnosti své i vozu Škoda Fabia WRC.
Jan Kopecký vybojoval na náročných rychlostních testech Rallye Monte Carlo vynikající osmou pozici a připsal si hned v úvodní soutěži letošní seriálu Mistrovství světa v rallye jeden bod do hodnocení jezdců. Vynikající výkon Jana Kopeckého potvrzuje skutečnost, že na všech rychlostních testech Rallye Monte Carlo dosáhl časů v první desítce. V sobotní etapě korunoval svůj výkon dvěma čtvrtými časy a vylepšil tak šestý čas z úvodní rychlostní zkoušky, která byla zároveň první erzetou letošního ročníku. "S předvedeným výkonem naší posádky i konečným umístěním jsem maximálně spokojený. Rallye Monte Carlo je velmi náročnou a zrádnou soutěží. Vůz Škoda Fabia WRC však fungoval výborně a i posádka podala skvělý výkon. Osmé místo je výborné, navíc je třeba připomenout skutečnost, že technické problémy a výraznější jezdecké chyby se tentokrát vyhnuly všem posádkám z absolutní špičky. Vzhledem k tomuto faktu bylo třeba o každou pozici náležitě bojovat."
"Závěrem bych rád poděkoval posádce za předvedený výkon, členům našeho týmu za kvalitní přípravu vozu před i během soutěže a pochopitelně všem našim partnerům. Bez podpory partnerů a především výrazné podpory společnosti Škoda Auto a.s. by se posádka Jan Kopecký-Filip Schovánek na startu Rallye Monte Carlo objevit nemohla," řekl v cíli Rallye Monte Carlo vedoucí týmu Josef Kopecký. "Na start v Rallye Monte Carlo jsem se nesmírně těšil. Tato soutěž je legendou mezi světovými rallye a každý start zde je pro mě velkým svátkem. Byl jsem pochopitelně zvědav, jak jsou na novou sezónu připraveni jezdci, týmy i jejich soutěžní vozy. Vzhledem k počasí byla letošní Rallye Monte Carlo klasickou asfaltovou soutěží a to mému jezdeckému stylu vyhovovalo, neboť na asfaltovém povrchu jsem jezdecky vyrůstal. "
"Osmého místa si velmi vážím, neboť jsme museli o světový bod především v pátečních a sobotních erzetách tvrdě bojovat."
"Výborný výsledek jsme dosáhli díky perfektní práci všech členů Czech Rally Teamu Kopecký a pochopitelně podpory našich partnerů, které si skutečně velmi vážím. Nejvýrazněji mi pomohla v zajištění startů ve vybraných soutěžích sezóny 2007 společnost Škoda Auto a.s. a proto patří této společnosti poděkování největší," doplnil Jan Kopecký.
"Před startem nedělní závěrečné rychlostní zkoušky jsme si byli vědomi, že pouze fatální chyba nebo neskutečná smůla nás může připravit o osmé místo. Na sedmou příčku jsem se za běžné situace rovněž posunout nemohli a proto jsme diváckou superzertu pojali jako show a poděkování všem fanouškům, kteří nám podél rychlostních testů Rallye Monte Carlo fandili. Z úvodní soutěže letošní sezóny odjíždíme spokojeni," doplnil Filip Schovánek.
Konečné pořadí Rallye Monte Carlo 2007:
1. LOEB S. / ELENA D. Citroën C4 WRC 3:10:27.4 2. SORDO D. / MARTI M. Citroën C4 WRC +0:38.2 3. GRÖNHOLM M. / RAUTIAINEN T. Ford Focus RS WRC 06 +1:22.8 4. ATKINSON Ch. / MACNEALL G. Subaru Impreza WRC 2006 +2:28.1 5. HIRVONEN M. / LEHTINEN J. Ford Focus RS WRC 06 +2:28.3 6.SOLBERG P. / MILLS P. Subaru Impreza WRC 2006 +3:12.0 7.GARDEMEISTER T. / HONKANEN J. Mitsubishi Lancer WRC 05 +3:38.1 8. KOPECKÝ JAN / SCHOVÁNEK FILIP ŠKODA Fabia WRC +4:36.4 Oficiální vysledky Rallye Automobile Monte-Carlo 2007 CRT Kopecký
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?