100. exemplář modelu Peugeot 208 Rally4 bude dodán tento týden, tedy přesně rok od prodeje prvního vozu. Vůz s pořadovým číslem 100 putuje do Peru, kde je v letošním roce pořádán cup, stejně jako v několika dalších zemích včetně České republiky. Úspěch nového bestselleru divize Peugeot Sport na sebe nenechal dlouho čekat. V roce 2020 získala posádka s Peugeotem 208 Rally4 ve třídě 2WD titul v mistrovství Francie na šotolině a další pak zvítězila v šampionátu Itálie. Letos se nový rallyový speciál zúčastní nejméně sedmi pohárů v Evropě a Latinské Americe. Na obou kontinentech dostanou závodníci příležitost předvést kvality vozu na náročných tratích různých typů.
Na vývoji modelu Peugeot 208 Rally4 se v průběhu sezóny 2019 podíleli ti nejlepší inženýři divize Peugeot Sport. Stal se hned od chvíle, kdy se postavil na start prvních závodů, absolutním měřítkem kvality mezi vozy s pohonem dvou kol. Navzdory celosvětové pandemii COVID-19, která měla na motoristický sport zdrcující dopad, se Peugeot 208 Rally4 zúčastnil více než 250 soutěží v 18 různých zemích.
I když se sezóna 2020 zkrátila o téměř šest měsíců, dokázal Peugeot Sport uspokojit očekávání svých zákazníků po celé Evropě i mimo ni a zachoval si vysoké tempo dodávek vozu Peugeot 208 Rally4, které dosáhly již čísla 100. Nejnovější kus se vydá tento týden na cestu do Peru a je určen pro tým Castro Yangali, který se zapojí do zbrusu nové soutěže Peugeot 208 Rally Cup Peru.
Peugeot 208 Rally4 má již ve světě motoristického sportu špičkové renomé a stal se ideálním závodním strojem pro mladé piloty, kteří chtějí soutěžit na nejvyšší úrovni. V rámci 208 Rally Cup France 2021 se na start postaví obhájce titulu Mathieu Franceschi. Pohár 208 Rally Cup, o který se bojuje na asfaltu i šotolině, předvede těsné souboje nejlepších francouzských týmů, které se do něj přihlásily. Také tým Lycée Saint-Vallier, který už je po mnoho let věrný Peugeot Sportu, se zúčastní s vozem Peugeot 208 Rally4. Konkrétní vůz, který se postaví v letošním roce na start, postavili studenti automobilové sekce školy. Mezi ambiciózní týmy přihlášenými do ročníku 2021 patří i Chazel Technology, PH Sport, Pit Stop, Rossel Compétition, CHL Sport Auto, Onyx Racing, Trajectoire Racing a Saintéloc Racing.
Po Francii, a Španělsku s Portugalskem, kde se v roce 2020 odehrál Cup Iberica, se v letošním roce Peugeot 208 Rally Cup bude konat také v Itálii, Maďarsku, České republice a Peru. Tam všude se budou moci utkat piloti vozu Peugeot 208 Rally4 v rámci uznávaného poháru značky a bojovat o vypsané finanční odměny.
Belgie a Lucembursko inovují a uspořádají zbrusu nový pohár značky, který má na programu 5 závodů a na jehož startu se objeví modely Peugeot 208 Rally4 a Opel Corsa Rally4, dva vozy vyvinuté společně v divizi Stellantis Motorsport.
V České republice bylo do cupového kalendáře zahrnuto 6 soutěží. S ohledem na předpokládané dodání objednaných vozů by Peugeot Rally Cup CZ odstartoval v květnu.
Peugeot Sport, povzbuzený prodejním úspěchem speciálu 208 Rally4, se snaží neustále plnit očekávání svých zákazníků, a proto bude během sezóny pokračovat v optimalizaci vozu, aby zůstal ideálním sportovním náčiním s pohonem dvou kol, při zachování dostupné pořizovací ceny a nízkých provozních nákladů.
CITACE
François Wales, ředitel divize Peugeot Sport
„Za necelý rok se Peugeot 208 Rally4 etabloval jako ideální vůz do závodů třídy 2WD. I když se se po celém světě zrušilo mnoho sportovních akcí, piloti vozu Peugeot 208 Rally4 dosáhli skvělých výsledků ve zhruba 20 zemích, kde si zajistili řadu vítězství a titulů. Moc se těšíme na to, jak se ukáže v nových pohárových soutěžích po celé Evropě i ve světě. Zákazníky Peugeot Sport si získal výkonem, spolehlivostí a cenou a já bych jim rád poděkoval za důvěru. Jsme i nadále odhodláni podporovat naše klienty různými službami, které nabízejí Peugeot Sport a Racing Shop, a plnit tak jejich očekávání."
Mayeul Tyl, ředitel Peugeot Citroën Racing Shop
„Přestože celý motorsport zasáhla nebývalá krize, která trvá již rok, všechny naše týmy neúnavně pracovaly a prokázaly velkou vynalézavost a hbitost, aby naplnily očekávání našich zákazníků po celém světě. Do 31. prosince 2020 jsme dodali 82 vozů Peugeot 208 Rally4 a nyní jsme na čísle 100. Tento konkrétní stý exemplář míří do Peru. Přidá se k flotile sedmi vozů, které se zúčastní zbrusu nového poháru Peugeot 208 Rally Cup Peru. V této náročné a nezvyklé době se nám daří plnit objednávky, jejichž celkový počet se blíží 200. Budoucí majitelé vozu Peugeot 208 Rally4 tak budou včas připraveni na zahájení svých programů. Budeme i nadále poskytovat kvalitní technickou podporu na všech kontinentech, abychom pilotům Peugeot 208 Rally4 umožnili dál určovat tempo ve třídě 2WD.“
HARMONOGRAM 2021
208 Rally Cup France
10.–12. června: Rallye Vosges-Grand Est (asfalt)
2.–4. července: Rallye Castine Terre d’Occitanie (šotolina)
23.–25. července: Rallye Langres-Haute Marne (šotolina)
2.–4. září: Rallye Mont-Blanc Morzine (asfalt)
24.–26. září: Rallye Coeur de France (asfalt)
29.–30. září: Critérium des Cévennes (asfalt)
25.–28. listopadu: Rallye du Var (asfalt)
208 Rally Cup Iberica (Španělsko, Portugalsko)
30. dubna – 1. května: Rali Terras d’Aboboreira
20.–23. května: WRC Vodafone Rally Portugal
16.–17. července: Rally de Ourense
10.–11. září: Rally Blendio Princesa des Asturias
24.–25. září: Rally Serras de Fafe e Felgueiras
15.–16. října: WRC Rally RACC Catalunya-Rally de España
208 Rally Cup Italia
10.–11. dubna: Rally Sanremo
8.–9. května: Targa Florio
26.–27. června: Rally San Marino
24.–25. července: Rally di Roma Capitale
4.–5. září: Millemiglia
9.–10. října: Rally Due Valli
Stellantis Motorsport Cup-Belux Peugeot 208 Rally4 & Opel Corsa Rally4
26. června: South Belgian Rally
24. července: TAC Rally
16. října: Sezoens Rally
5.–7. listopadu: Rallye du Condroz
4.–5. prosince: Spa Rally
Peugeot Rally Cup Czech Republic
8.-9. května: Rallye Šumava Klatovy
21.-22. května: Rallye Český Krumlov
18. - 19. června: Agrotec Petronas Rally Hustopeče
10. - 11. července: Rally Bohemia Mladá Boleslav
27. - 29. srpna: Barum Czech Rally Zlín
8.- 10. října: Invelt Rally Pačejov
208 Rally Cup Hungary
16.–18. dubna: Rallye de Miskolc
4.–6. června: Rallye de Salgo
25.–27. června: Rallye de Mecsek
30. července – 1. srpna: Rallye de Vertes
22.–24. října: Rallye de Nyireghyaza
Registrace do 208 Rally Cup France
Zápisné týmů: 1 900 €
Jednorázové startovné: 600 €
Další starty (od 2. účasti po Rallye Mont-Blanc): 1 300 €
Registrace do Peugeot Rally Cupu CZ
Zápisné týmů: 20 000 Kč (cca 765 €)
Jednorázové startovné: 5 000 Kč (cca 190 €)
Technické specifikace 208 Rally4
Motor: tříválec turbo, 1 199 cm3
Výkon: 208 k při 5 450 ot/min
Točivý moment: 290 Nm při 3 000 ot/min
Převodovka: pětistupňová sekvenční Sadev
Diferenciál: mechanický samosvorný
Přední brzdy: kotoučové větrané (330 mm asfalt, 283 mm šotolina)
Zadní brzdy: kotoučové 290 mm
Plně nastavitelné tlumiče (uvolnění, komprese ve vysoké a nízké rychlosti)
Hmotnost: min. 1 080 km, s posádkou 1 250 km
Ceny
Smontovaný vůz: 66 000 € bez DPH ve verzi asfalt nebo šotolina
Kit šotolina nebo asfalt: 8 990 € bez DPH
Kit set-up (asfalt nebo šotolina): 3 490 € se sadou pružin a tyčemi předních/zadních stabilizátorů, 12 ráfků, brzdová sada
Výbava: 3 990 € (zahrnuje: vak na přilbu, intercom, tripmaster, opěrka nohy spolujezdce, rampa dálkových světel, podpěra vozu, držák a popruh pro druhé rezervní kolo)
Software pro analýzu dat: 270 €
Odhadované náklady na km (bez kapalin): 11,73 €
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.